Spektrum DX3.0 BIND probleem

Hey,

Ben vandaag bezig met het aansluiten van mijn DX3.0 zender+ ontvanger. Nu moet ik die eerst samen 'binden' de ontvanger is makkelijk die heb ik zo in 'bind' mode. Maar nu de zender nog, ik doe precies wat in de handleiding staat. 2 knopjes indrukken en dan aan zetten. Dan door het menu met scroll knop tot er BND komt te staan. Maar die staat er bij mij niet tussen. Wat doe ik fout?

Is er een manier dat je hem helemaal reset? Of wat moetb ik doen

De 3.0 kan je niet in het menu op binden zetten.

Je hebt de zender uit staan, dan de knop op de achterkant ingedrukt houden en dan de zender aan zetten. Zorg dat je de zender minimaal een meter van de ontvanger vandaan houdt.

Als je helemaal klaar bent met instellen dan moet je nogmaals binden en dan de fail safe stand innemen voor je de zender aanzet.

Dus eerst binden, dan afstellen, daarna nogmaals binden.

Dit laatste doe je om de juiste fail safe instellingen op te nemen. Met een auto is dat bijv. stuur recht en de rem erop. Dit is simpel door voor het binden de knop op de achterkant in te drukken, de rem vol zetten en dan de zender aan. De zender weet dan dat dit de juiste fail safe positie is. Uiteraard kan je ook je stiuur nog gebruiken of een derde kanaal.

Begrijp je het?

@ Brub

Bedankt voor je snelle reactie. Lekker makkelijk eigenlijk. Het werk allemaal al. En dan incl failsafe posities... Scheelt weer.

@ RobG,

Ook bedankt voor de moeite, en aangezien ik me ook verveel ga ik het filmpje toch bekijken desondanks het al gelukt is.

Thanks...

Back