Spektrum DX3R/Spektrum DX3S

• Topicstarter Topicstarter Kensei
  • Startdatum Startdatum
K

Kensei

Guest
Eeey,

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze zenders en de bijbehorende ontvanger? Ontvanger geschikt voor 1/10 onroad, v.w.b. afmetingen en gewicht?
Problemen met het koppelen van de zender aan de ontvanger?
Die zijn er namelijk geweest. Zie www.spektrumrc.com/Articles/Article.aspx?ArticleID=1784

Hoe kijken jullie aan tegen de telemetrie-functionaliteiten van de DX3S? Is dit wel toegestaan bij officiële wedstrijden? Geloof er niets van. Maar dan de praktische kant. Bekijk je dit soort zaken wel als je bovenin staat en supergeconcentreerd op topsnelheid je plek te behouden of te verbeteren? Ook nu weer, ik geloof er niets van.

Heeft telemetrie de toekomst? Misschien wel. Maar moeten dan niet de reglementen aangepast worden?

Welke zender adviseren jullie voor een clubrijder en misschien toekomstig nationaal rijder?

See ya,

Kensei

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zelf rij met een DX3S en ben er heel tevreden over, althans, dat was ik tot zaterdag...

Het scrollwieltje is afgebroken waardoor ik niet meer kan instellen, ik heb dit wel gemaakt gekregen, maar gaan helemaal niet zo vlot als voorheen. Telemetry gebruik je uiteindelijk toch niet veel, en helemaal al niet op een race (ik denk zelfs dat dit niet is toegestaan)

Ik raad je de DX3R aan...

Als je serieus gaat racen dan kun je idd beter voor de R gaan vanwege de snellere connectie en het feit dat telemetrie niet is toegestaan voor zover ik weet.

Ik bash zelf en heb voor de S gekozen omdat die een stuk goedkoper is en omdat ik wellicht ooit telemtrie wil gaan gebruiken.

als je voor een R gaat zie dan dat de antenne goed zit in die zin van dat hij niet kan knikken of afbreken.

deze ontvangers(SR3100) werken met een coax antenne en die zijn zéér gevoelig.

bij de minste breuk of knik heb je ineens minder als 5m bereik(!).

antenne/behuizing setjes zijn meestal in backorder te vinden in het buitenland(engeland of usa) voor een tientje ex verzenden(nee ze zijn niet verkrijgbaar bij horizon hobby's in europa) en het artikel nummer is SPM 9005 ;)

Back