Spektrum DX6i vs DX7s

Nu ik wat blade heli's heb vindt ik het lastig dat ik telkens die switchen moet verplaatsen om met een ander Blade heli te vliegen.

Ik heb lang zitten denken voor een Spektrum DX6i, maar nu met de nieuwe Spektrum DX7s weet ik het niet meer. :p

Normaal kom ik toe met 6 kanalen (denk ik) en 10 voorkeur plaatsen.
Maar de Spektrum DX7s heeft als voordeel denk ik dat je al je Heli's op een 128MB SD kaart kan plaatsen wat ideaal is als back-up mocht er iets fout gaan met je zender.
Mocht je deze vervangen door eender welke reden terug naar een DX7s of DX8, dan heb je altijd dat SD kaartje en moet je niet terug gaan zoeken hoe je je heli's waren ingesteld.

Nu is men vraag kan men bij een DX6i een back-up maken naar je pc (iMac) ?
En kan men zoals bij de DX7s ook zelf de firmware installeren op de DX6i ?

[...]
Nu is men vraag kan men bij een DX6i een back-up maken naar je pc (iMac) ?
En kan men zoals bij de DX7s ook zelf de firmware installeren op de DX6i ?
Beide kan niet, voor een firmware update moet de dx6i terug naar horizon-hobby. In het geval van een fout in de firmware bieden ze wel aan om de zender af te laten halen.

Voor een e-heli is een 6-kanaals zender genoeg maar om andere redenen als meer mogelijkheden en bouwkwaliteit kan een zender met meer kanalen toch beter geschikt zijn.
Die dx7s is net een dx8 (zelfde behuizing) met minder opties zoals een tweede idle-up en verlicht scherm maar de dx7s heeft wel telemetrie net als de dx8.

Denk dat ik dan maar een DX6i zal aanschaffen.

Had een mailtje gestuurd naar Spektrum met de vraag of de DX6i kortelings zou vervangen worden naar een nieuw model.
Hun antwoord was, dat de DX6i nog niet zal vervangen worden voor een nieuwer model. (zeker niet in 2012)

En aangezien ik me voorlopig hou bij de indoor heli's, zal de DX6i ruimschoots voldoen zijn denk ik.

Dus het wordt een Spektrum DX6i :p of er moeten heli piloten zijn die mij op andere gedachten brengen met hun inbreng over de DX7s. :D

Dx6 is een hele goede zender voor indoor micro toestellen.
Alles wat er nog gaat komen in de toekomst kan je erop binden.

Gr
Robert

Trex 100 bijvoorbeeld kan je met een Spektrum koppelen, schijnt ook te kunnen met een oude DX7 zoals ik heb.

Ik ben zelf ook van plan om een DX6i DX7S of DX8 aan te gaan schaffen.
Het wordt waarschijnlijk een DX7S/DX8 vanwege de extra opties en de extra kanalen :D

Vind het wel zonde, ik heb hier heel wat zenders liggen: 2x MX12 (35mhz), Walkera 2801PRO voor mijn 4G6S, een DX5e (omgebouwd zodat ie op mode 1 en 3 kan worden gevlogen namelijk voor vliegtuig en helikopter:) )

Heeft iemand misschien een tip wat ik moet doen met deze zenders en wat de beste aankoop zou zijn?

Grtz

Wout

Back