Spektrum Dx7 baterij opladen

Hallo allemaal,

ik heb een spektrum dx7 en wil de batterij opladen die zich in de zender bevindt. Ik heb dit geprobeerd met de lader (niet europees) maar deze laad niet. Weet iemand hoe ik met een imax de batterij kan opladen? De batterij heeft namelijk 2 aansluitingen en de kleinste aansluiting op de imax heeft 3 pinnetjes.
Is hier een omvorm kabeltje voor?

Hopelijk heeft iemand een oplossing, i.i.g alvast bedankt!

Groet's

Heb je een lader met NI-MH functie?

Ik heb bij mijn zender gelijk een laadkabel gekocht, kan ik zo in mijn lader en zender pluggen en laden!

Ik weet niet hoe de kabel heet, maar zo ziet hij er uit:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Let wel goed op dat je de + en - juist hebt.
Ik weet zo niet exact hoe het zat (ik heb er een lipo inzitten) maar het is precies andersom als bij Futaba.
Je DX7 brand af als je het verkeerd om gaat doen.
Ik zou er even mee naar de modelbouwwinkel gaan en het juiste kabeltje gaan vragen.

Grt,
Eric

Futaba heeft de + binnen zitten.. Spektrum de +buiten...

Dus: Futaba + Binnen, - Buiten
Spektrum/Graupner(JR?) -binnen +buiten.. GOED NAKIJKEN, doe je dat niet, kost t je een laadkabel+nieuwe zender....

euhm.. hoe maak je m zelf dan?
maar is er geen mogelijkheid om de batterij uit de zender te halen en deze te koppelen aan de aansluiting aan de lader?

Tuurlijk, dat kan altijd.
Moet je wel even een connector maken die op de aansluiting van de batterij past. Daarna in de nimh stand van de lader opladen.

maar....

de batterij kan ik uit de zender halen, hierop zit een aansluiting met twee kabeltjes (rood/zwart). Op mn lader zitten diverse aansluitingen, maar geen twee, drie staafjes is het minste. Is hier geen omvorm kabeltje voor?...
Ik heb geprobeerd foto's toetevoegen maar dit is me nog niet gelukt...

in de zender zit aan de rechterkant gewoon zo'n standaardplug. Kun je bij elke electroshop zo halen. Neem gelijk een rode en een zwarte bananenstekkertje. Draad ertussen en klaar.
Zoals hierboven al gemeld: bij Spektrum zitten + en - andersom. Leen die kabel dus nooit uit aan een ander.
Ik gebruik verder gewoon een B6-lader meet de nimh-stand op 0,1 of 0,2 Amp.
Staat dus gewoon in de manual van de zender hoor.

Back