Leuk dat je reageerd maar ik ben nog niet verder (te mooi vliegweer)
Komt deze week wel weer en dan post ik de bevindingen wel.
Ik wil in ieder geval de standen zo hebben als de beschrijving.
Dan toch nog even een vraagje.
Het zou toch zo moeten zijn dat de quad horizontaal blijft als deze goed is afgesteld?
Uiteraard moet je dan corrigeren als hij weg drijft.
Bij mij is het zo dat de quad na een stuurbeweging b.v. naar rechts ook scheef door gaat.
Dat corrigeer je weer maar dan komt hij toch in een hevige schommeling.
Zou het gewicht van bijna 1 kg een probleem zijn?
De yaw zorgt er toch voor dat de staart (als je niet stuurt) op zijn plek blijft?
Een soort heading lock?
Ton
klopt Ton, doet die bij mij ook b.v stuurbeweging naar rechts rolt die iets naar rechts over , heel weinig bijsturen met de aileron heft dit op.
de aileron gyro zou dit eigenlijk moeten doen, daarom is de gain instelling belangrijk denk ik, blijven proberen met afstellen
Expo instellen is belangrijk, zo ook de uitslagen verlagen van de roeren, ik heb ze ongeveer op 50% staan en de YAW op 80%
nee is geen heading lock dacht ik maar een normal lock:
- 1: Een gyro met richting lock ook wel Heading lock of Heading Hold (HH) genoemd of afhankelijk van het merk (AVCS) genoemd.
Dit is een gyro die als doel heeft ongewilde afwijkingen van een bepaalde richting weer te herstellen naar de oorspronkelijke richting.
- 2: Een gyro zonder richting (heading) lock functie ook wel de 'Normaal' (Normal ) modus genoemd.
Dit is een gyro die als doel heeft plotselinge ongewilde bewegingen te dempen en wat te corrigeren.
zie: http://members.chello.nl/p-vanhout/Gyro_verschillen.htm
gewicht 1 kg moet geen probleem zijn dacht ik, iets zwaarder is beter is die niet zo windgevoelig
Laatst bewerkt: