Spektrum DX7 & Quadcopter board Hobbyking

Vanmiddag weer een vrachtje proppen binnen, echter zwaar in onbalans ( zoals gewoonlijk met HobbyKing proppen..) En gelijk maar even alles gebalanceerd, omdat ( zoals ik heb begrepen) de gyro's dat getril door het onbalans niet zo prettig vinden

Het balanceren is een fluitje van een cent..

Ook maar even de Iphone mee laten kijken, en er een filmpje van geschoten in HD.. Speciaal voor de doe het zelvers en knutselaars onder ons.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel..

gr Gert

Laatst bewerkt door een moderator:
Een plaatje zegt meer dan .........
Hij veert nog lekker ook bij de landing.

Ton zet de wielen meer naar binnen toe, dan wordt de druk bij een slechte landing op de arm minder.
Ik heb ringen op de uiteinde gezet (zie foto in een vorige post )
Gister nog gevlogen , slechte landing op een arm met resultaat begin en einde van de arm gebroken , maar net alweer gelijmd.
Ik ga de ringen nog wat naar binnen verplaatsen.

Je zal zien dat je op een gegeven moment "blijft" lijmen..
Ik zou vast richting de bouwmarkt gaan (als ik jou was) om een lengte 15x15 aluminium te halen..Zodoende kun je alvast beginnen aan een ander frame. Zodra de eerste op is kun je binnen een uurtje weer vliegen met de tweede. :wink:

gr Gert

Je zal zien dat je op een gegeven moment "blijft" lijmen..
Ik zou vast richting de bouwmarkt gaan (als ik jou was) om een lengte 15x15 aluminium te halen..Zodoende kun je alvast beginnen aan een ander frame. Zodra de eerste op is kun je binnen een uurtje weer vliegen met de tweede. :wink:

gr Gert

Ja dat denk ik ook Gert , ik zag je post waar je wat foto's had van alu frame, waarvan heb je die 2 vierkanten voor middenstuk van gemaakt, en de motorsteunen dan hoe zien die eruit en waarvan gemaakt?
Heb je wat meer details Gert?, b.v 100% tekening van middenstuk en motorsteunen

heeeeelp ik wil vliegen!!!!

ik heb ook een quadcopter gebouwd met hobbyking control board, en ik gebruik een dx6i zender.
alles werkt nu, maar er valt niet met te vliegen!
de props zijn gebalanceerd!
de quad kantelt en spint als een gek, ik heb een nederlandstalige handleiding gekregen van ton (waarvoor dank!) helaas pindakaas....

welke instellingen moet ik in de zender ingeven?
welke instellingen van de gain pots zijn juist?

heb al op utube gekeken maar niet te vinden.

gebruikt matriaal is,

HK board
HK quad frame
9x5 Propellers (Standard and Counter Rotatin
2210N 1000Kv Brushless Motor
TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
Prop Saver w/ Band 3mm (10pcs)

:help::help::help:

Ik heb precies dezelfde spullen maar helaas nog geen propadapters.
Alles werkt bij mij maar kan net niet testen wat hij doet met proppen.
Het lijkt allemaal goed te reageren maar ik heb een Futaba FF9.
Beschrijving klop tot op heden bij mij prima.
Heb je ook gekeken dat alle mixers uit staan.
Heb je de regelaars goed kunnen afstelen aan het board.(eindpunten)
Ze moeten uiteraard hetzelde reageren.
Ik dacht dat Gert ook met een spektrum zender problemen had.
lees even terug.
Ton

Nee hoor, Gert heeft/had geen problemen met zijn Spektrum zender :D ..Je moet alleen weten dat je hem gewoon als vliegtuig moet instellen...

Waar woon je ghostjen ? Een beetje in de buurt van Kampen ?
Als je gewoon even rustig door de instellingen loopt is het echt wel te doen. Ik zat er ook tegen aan te hikken, maar vind het nu toch redelijk begrijpelijk. Het is meer een kwestie van trial and error.. dus gewoon blijven proberen, en vooral niet te veel gaan veranderen, maar stapje voor stapje.
Er zijn overal wel beschrijvingen te vinden hoe je ze moet instellen..

@jaccies: Ik zal morgen even 'detailfoto's maken en de tekening van het middenstuk plaatsen..of mailen. stuur me maar even een mailtje
(mail apenstaartje gertbartelink punt nl dan stuur ik je hem morgen..

gr Gert

Pitch and Roll : 70% DR - 25% Expo for Futaba (+ on some radios like JR or Spektrum)

Ook op bovenstaande gelet het + je voor spektrum zenders?

- zorg er voor dat alle potmeters zijn ingesteld op 50% (in het midden)
- zorg er voor dat het zwaartepunt van uw quad correct is
- zorg er voor dat alle D/ Rs in de zender staan op 100%

Zal je allemaal wel gedaan hebben of nog even controleren.
Ton

ik heb ook een quadcopter gebouwd met hobbyking control board, en ik gebruik een dx6i zender.
alles werkt nu, maar er valt niet met te vliegen!
de props zijn gebalanceerd!
de quad kantelt en spint als een gek, ik heb een nederlandstalige handleiding gekregen van ton (waarvoor dank!) helaas pindakaas....

welke instellingen moet ik in de zender ingeven?
welke instellingen van de gain pots zijn juist?

heb al op utube gekeken maar niet te vinden.

gebruikt matriaal is,

HK board
HK quad frame
9x5 Propellers (Standard and Counter Rotatin
2210N 1000Kv Brushless Motor
TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
Prop Saver w/ Band 3mm (10pcs)

:help::help::help:

Die handleiding van Ton in het nederlands die wil ik wel hebben Ton:wink:

Ik gebruik ook een DX6i
- neem aan de motoren draaien goed om M1,M4 CCW en M2, M3 CW
- je hebt je ESC's gecalibreerd door YAW potmeter op minimaal te zetten , is bij mij helemaal CW
- ik moest de YAW gyro omdraaien volgens procedure
- bij mij is ARM bij Rudder naar links en DISARM rudder naar rechts
bij jou ook?
- potmeters staan op dit moment ( helemaal CW is minimaal) :
yaw = 30% Pitch 60% Roll = 60%
- DX6i instelling bij mij gewoon als ACRO ( niet helikopter) :
deze instellingen zijn na 2 testvluchten , is nog niet helemaal stabiel moet nog bijtrimmen en ook de uitslag nog aanpassen.

Reverse: ELEV = R , AILE =R rest op N
D/R&Expo ( expo is eigen voorkeur, en met een combi switch Elev D/R selecteer ik D/R Expo die dus aan staat ):
AILE 70% + 80%
ELEV 55% +80%
RUDD 80% +30%

De trims stel ik globaal in door net zoveel gas te geven dat die net niet van de grond komt, dan zie je wat die wilt rollen of naar voren of draaien, dan controleer ik de functies aile , elev en rudder of die de goede kant op wil, neus ( + ) naar voren laten wijzen .

hoopt het helpt....

Laatst bewerkt:
Houd wel in de gaten dat als je gaat trimmen als hij net niet loskomt, je nog in het grondeffect zit. Dus dan klopt je trimming nog steeds niet. Het is beter om een quad(of heli) gelijk minimaal 30-40 cm van grond te trekken om uit het grondeffect te geraken.

Ik heb natuurlijk gemakkelijk praten aangezien ik al heli kon vliegen, en dus vrij gemakkelijk een verkeerde trimming kan opvangen met de sticks en dan te trimmen. Ik begrijp ook dat dat voor een beginnende vlieger wat lastiger is.

Houd wel in de gaten dat als je gaat trimmen als hij net niet loskomt, je nog in het grondeffect zit. Dus dan klopt je trimming nog steeds niet. Het is beter om een quad(of heli) gelijk minimaal 30-40 cm van grond te trekken om uit het grondeffect te geraken.

Ik heb natuurlijk gemakkelijk praten aangezien ik al heli kon vliegen, en dus vrij gemakkelijk een verkeerde trimming kan opvangen met de sticks en dan te trimmen. Ik begrijp ook dat dat voor een beginnende vlieger wat lastiger is.

dat klopt helemaal, daarom zei ik ook eerst globaal trimmen ;)
daarna heb ik mijn quad inderdaad zon 50cm van de grond getrokken en wat fijner kunnen trimmen.

ik deed de eerste keer ook gelijk 50cm , mja zoals je zegt , ben nog geen helicopter vlieger :wink: en hij rolde en draaide tegelijk , ik overstuurde wat teveel en koste gelukkig maar 1 propeller :o

Met alle plezier maar stuur dan even je mailadres in een Pb.
Succes
Ton

Eerste (elastiek) test van mijn Quad komt er zo aan.

Back