Spektrum DX8 en telemetrie

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Marcel, 15 dec 2022.

  1. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Hallo ,

    Onlangs heb ik een DX8 (ouder type) op de kop getikt en wil me eens verdiepen in het Telemetrie gebeuren, ik ben daar een leek in.

    Nou heb ik de TM1000 telemetrie module voorbij zien komen maar heb nog wel wat onduidelijkheden;

    Heb je de TM1000 module zowieso nodig en dan nog de extra sensoren?
    Of zijn er ook ontvangers te koop waar al telemetrie ingebouwd zit?
     
  2. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Niemand tips?
     
  3. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Veghel
    Welke DX8 heb je? Als dit de allereerste versie is dan zijn de telemetrie mogelijkheden beperkt. B.v. Met de TM100 en een vario/hoogte meter wordt alleen de hoogte weergegeven.
    Er zijn inderdaad nieuwe ontvangers die ingebouwde telemetrie hebben maar niet alle sensoren werken goed op de oudste DX8. Heb je een nieuwere versie, die ook al wat jaren oud is, dan werkt alles zonder problemen. Het is wel verstandig om de laatste versie van de software van de DX8 in de zender te hebben.
     
  4. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Het is de oudere variant idd,heb laatst een TM1000 module op de kop getikt met een Temp. sensor. erbij.
    Vraag me af of een variometer/hoogtemeter voor de TM1000 nog te koop is.

    Wat betreft de nieuwere telemetrieontvangers icm oude DX8...dat is dus een kwestie van proberen begrijp ik? ;-)
     
  5. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Veghel