Spektrum DX8 laadadapter

Hoi, bij mijn DX8 heb ik geen laadadapter. Nu heb ik wel een standaard 12 V adapter en ik vroeg me af of ik die kan gebruiken gelet op wat de handleiding zegt (zie foto) en de specs van de adapter (zie foto). Volgens mij komt er uit de adapter 600 mA en zegt de manual 200 mA..... kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast dank!

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

bij spektrum zit de de + en - op de laadbus omgedraaid!!
laad zelf bij al mijn zenders de accus buiten de zender om,dus gewoon in een baterijen lader.

hallo

bij spektrum zit de de + en - op de laadbus omgedraaid!!
laad zelf bij al mijn zenders de accus buiten de zender om,dus gewoon in een baterijen lader.

Dat weet ik; maar bij de DX8 staat er zoals je kunt zien in de handleiding (zie foto) dat het niet uitmaakt. Ik kan de NiMH batterij er wel uithalen maar dan zit ik weer met een vreemd laadstekkertje... Het gaat er mij vooral om of de adapter die ik wil gebruiken, veilig kan worden gebruikt. Ik twijfel omdat hij weliswaar 12 V aan output geeft maar volgens mij geeft hij ook 600 mA ipv de aangegeven 200 mA in de handleiding dus als iemand daar iets over kan zeggen, graag!

Hij is 7.2 VA, dus bij 12 volt krijg je 7,2:12=0,6 ampère en dat is inderdaad 600 mA

Maar omdat er in de zender zelf een ingebouwde lader zit kan het denk ik geen kwaad zolang je geen snellader of peak-lader gebruikt.

Sorry heb mijn bericht aangepast. Ik had de handleiding niet goed gelezen eerst.
De lader die in je zender zit geeft 200mA en heeft alleen een 12 volt voeding nodig, die niet van een snellader of peak-lader komt.

In de getoonde gebruiksaanwijzing staat duidelijk dat je elke 12 volt voeding kan gebruiken, dus ook die je op de foto laat zien. De lader in de zender zorgt dat de accu met max. 200 mA geladen wordt. Vergelijk dit met een kraan, vol opengedraaid geeft hij vele liters water per minuut draai je hem echter een stuk dicht dan kun je dit reduceren tot enkele druppels :yes:

Volgens mij kan je je zender gewoon aan een 12v loodaccu hangen of een voeding/transfo die 220 omzet naar 12v gelijkspanning omdat er in je zender een lader is ingebouwd die je accupakket laad met 200mA

Back