Spektrum DX9

Bedankt, ook een nieuwe DX6!

Bij Staufenbiel hebben ze nu een spektrum vario op voorraad....

F bedankt! :p
Ik moet mezelf blijven verdiepen in nieuwe dingen! Sorry:(
Als ik het zo zie zal er geen TEC (Total Energie Compensation) buis op aan te kunnen sluiten, misschien komt dat nog later, of heeft iemand daar al mee gewerkt bij deze sensor?
Wat ik ook zag is dat er een nieuwe DX6 is uitgekomen (zonder i !)(en voor vliegtuigen!)

https://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdId=SPM6700
Lijkt op een 6 kanaal's DX9! (Ook met voice alerts en 250 models memory en SD card, etc!)
Is hier al een topikje van? Ja dus, dit gaat snel allemaal:cool:
nieuwe-spektrum-dx6

Ps. Welk geluid wordt er gegenereert bij stijgen en dalen?
Het standaard biepje (stijgen) en brom (dalen)?

Groetjes,
Kees

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nog nooit met die logging gewerkt, dus ik weet er niks van....

ik wel al heel veel op de DX8, maar op de DX9 start die gewoon niet
mja ben bezig met Andy hierover.

als je al die problemen met de SD card hoort daar wordt je ook niet vrolijk van volgens mij hebben ze een slechte SD card unit in de DX9 zitten.
met de DX8 heb ik nooit problemen gehad.

Hoe bevalt jullie de AirWare update 1.04 tot nu toe?

Vriendelijke groet.

ja hoor prima al de telemetry voice problemen die ik gerapporteerd heb zijn opgelost , de reden dat ik een DX9 gekocht heb is alleen voor de telemetry alerts voice

dus doen updaten naar 1.04 als je het nog niet gedaan hebt ;)

Inmiddels ben ik ook eigenaar van deze prachtige zender geworden.
Voordat ik hem in gebruik heb genomen de firmware update naar V 1.05 gedaan en de Engelse spraak update gedaan.
Ik had eerst de Nederlandse spraak erop gezet maar toen klonk de zender als een stukje VTech speelgoed van Bart Smit. Dus weer heel snel de Engelse versie erop.
Snel mijn helicopters en drone erop gezet en er mee gevlogen.

Mijn conclusie:
1. Mooie zender, ziet er degelijk en luxe uit vanwege de kleur.
2. Ongelofelijk veel mogelijkheden. (7 punts instellingen!)
3. Spraak is echt ideaal in combinatie met telemetrie.
4. Voor zijn prijs absoluut niet te duur.
5. Display met verlichting mooi.
6. Klaar voor de toekomst vanwege update mogelijkheden.
7. Lion accu

Het opladen van de Lion accu kost wel even wat tijd de eerste keer.

van de standaard mode naar mode 1

Goede middag

Even een korte vraag is het makkelijk om van mode te wisselen.
Ik heb begrepen dat de DX9 standaard met mode 2 geleverd wordt.
Alleen vlieg met mode 1 is dat veel werk of is dat zo gepiept.

Ik ga overstappen van een DX6i naar de DX9 dochterlief heeft de zender laten vallen en is geheel overleden R.I.P.

En weet er iemand handige tips en trucs waarmee ik de zender geheel eigen kan maken R.F.M. is niet echt mijn ding:confused: Alleen als ik er niet meer uit kom zal ik de gebruik's aanwijzing gaan lezen.:rolleyes:

Groeten
Marcel van der Kuijl

De DX9 kan zeer gemakkelijk omgebouwd worden. Staat allemaal netjes in de handleiding.... Dus toch maar beginnen met de handleiding te lezen ;) :D

Niet helemaal.... er zitten nog twee plaatjes om de uitslag van de gasknuppel te verminderen; ook deze moet je omzetten. Dan is het inderdaad softwarematig de andere mode kiezen en de knuppels opnieuw calibreren.

Overlaatst hebben we op onze club iets raar ondervonden met de DX9. Een leerling met een DX6 in combinatie met een DX9 in wireless trainermode waren aan het vliegen. Op een gegeven moment ging de DX9 in 'SystemIdle' doordat de instructeur lange tijd niet meer aan de sticks was gekomen. Even was er paniek maar blijkbaar bleef alles functioneren.
Hebben er hier ook al mensen dit fenomeen ondervonden?

Das een leuke om aan andy te melden, lijkt me niet helemaal de bedoeling!
Versie?

Goede leerling.

Daarstraks even een testje gedaan met het bovenvermelde probleem.
een trainer setup gemaakt met een bestaand toestel, system idle op 5min gezet en dan de student zender de controls geven. Na 5min hopla, 'System Idle'. Dit was met de 1.05 Airware. Dan maar de 1.06 ingeladen en opnieuw de test gedaan. Opnieuw na 5min 'System Idle'. Dus het probleem blijft erin zitten.

Wanneer de DX9 in 'System Idle' gaat blijft de student de volledige controle behouden over het toestel. Dus geen paniek alles blijft werken, wel is het even schrikken wanneer dit gebeurt.

Mss dat ze deze bug, als je het al één kunt noemen, er nog wel uitgehaald wordt. Je kan ook de 'System Idle' timer wat hoger zetten om dit te vermijden.

Ben

ok, t staat in de handleiding.. maar niet zo duidelijk.

Gister mn aloude mpx gemini ingesteld en mee gevlogen. Zit een Ar6200 dsm2 in.
Idere keer als er een nieuwe accu in gaat is t ding oost indisch doof?
Ik moek toch niet weer opnieuw binden???

Voorin handleiding staat schema met de 2 typen zenders en ontvangers.
Na t binden moet de gebruiker zn Dx9 zelf dit modelmenu nog even op Dsm2 terugzetten...

Welke transmitter case gebruiken jullie voor de Dx9? Hoeft voor mij niet speciaal van Spektrum te zijn.
Maar graag iets stevig, waar de zender mooi in past en niet te duur.

Deze is niet duur, maar ik weet't niet. Lijkt me meer iets voor de dames en of dit je zender zo goed beschermd?
VN2037.jpg
media_d97d2232-dab5-4a7e-a4fe-0f1716ca7333_large.jpeg

In deze zou hij zeker passen, maar lijkt me groot en niet zo handig omdat de zender rechtop staat. Kost ook wel wat...
SPM6708.jpg

Liefst heb ik iets als deze, maar dan vraag ik me af of de Dx9 daar in past met z'n grote (brede) antenne. Liefst begin ik niet zelf in het schuim te snijden en ook de prijs vind ik nog hoog genoeg...
SPM6701.jpg

De koffer op de derde foto heb ik. Prima koffer die mij er goed bevalt.

Mvg. Freddie

Ik heb ook de derde en bevalt me ook goed. Kunnen alleen kleine accu's in (3S 2200 mAh lukt niet).

Ook ff opletten met de switches bovenaan de zender, die komen bij het opbergen altijd in stand 1 (of 2) te staan als deze koffer gesloten wordt. Normaal gezien check je de posities van je switches altijd voor het vliegen, maar 't zal je maar overkomen... Dit doet zich trouwens niet alleen bij de DX9 voor, maar ook bij een DX6i bijv.

Back