Spektrum dxe trim probleem

Discussie in 'Electronica' gestart door maidenlennium, 2 sep 2020.

  1. maidenlennium

    maidenlennium

    Lid geworden:
    18 jan 2010
    Berichten:
    325
    Locatie:
    klundert
    advies gevraagd voor mijn spektrum dxe,
    gebruik hem als leerling zender, werkte perfect tot dat ineens de trim's niet meer reageren. bij lang induwen hoor je na een seconde of 3 een lichte piep en dat is ook alles. verder geen reactie op de servos.
    van de 3 standen schakelaar werken ook maar 2 standen nu. heb al een update gedaan maar dat geeft ook geen resultaat helaas. werkt voor de rest goed, is alleen lastig als je moet bij trimmen, dus moet gewoon werken.
    ben vast niet de enige met dit geval, dus vraag eerst maar advies voor ik hem op stuur voor evt reparatie.

    gr
    mart
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    kun je in de leraar zender niet aangeven dat de trims van de leerling genegeerd worden?
    normaal trimt de leraar uit, en de leerlingzender schiet zijn input via de leraar zender..
    dus zou de leerling niet hoeven te trimmen, in theorie
     
  3. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Werken de trims en de schakelaar wel goed als je de dx5e met een ontvanger bindt? Zo ja, dan is er niets mis met de dx5e.


    Is het dezelfde leerling-leraar zender combinatie waarvan het gedrag veranderd is?

    Komt het probleem ook voor met andere leraar zenders?

    Zijn de trimknoppen mechanisch in orde? Die staan erom bekend dat ze kunnen breken.

    Als je in de buurt van Oss komt:
    Ik heb hier een dx6 en een dx6i waarmee je zou kunnen testen.

    Met de Dx6 als leraar en de Dx6i als leerling moeten beide zenders identiek getrimd worden, de trims van de leerling worden dus niet genegeerd.
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Bij futaba kan de leerling wel trimmen, maar die trimt dan eigenlijk bovenop de trim van de leraar.
    effectief is hij dan juist scheef aan het trimmen, eigenlijk moet hij eraf blijven.
    ik weet alleen niet hoe dit bij spectrum werkt
     

Deel Deze Pagina