Spektrum ontvanger weinig bereik

Hoi allemaal, ik heb 2 spektrum sr3100 ontvangers waarvan ze allemaal heel slecht bereik hebben dwz. verder dan een 5 tal meter hebben ze geen ontvangst meer en zie je ook het oranje lichtje in de ontvanger uitgaan. Nu zou je kunnen denken dit ligt aan de zender, maar integendeel, ik heb ook nog een 3e zelfde ontvanger in mijn touringcar zitten waarmee ik geen enkel probleem ondervind.
1 Ontvanger had ik al enkele maanden geleden opgestuurd om te laten herstellen omdat de antennedraad een knakje had waar ie de behuizing inging, dus ik dacht dat dat het probleem was van het slechte ontvangst.
Deze hadden ze dan herstelt door er een nieuwe draad op te zetten, maar bij ontvangst bleek het probleem niet verholpen. Ik denk dat de mensen van de hersteldienst dachten dat de slechte draad het probleem was van het slechte ontvangst, en ze er dan een nieuwe draad opgezet hebben en dan verder het bereik niet meer getest.
Maar het eigenaardige van het verhaal is dat er bij mij in de club 3 piloten zijn met dezelfde zender en dezelfde ontvanger,en dat zij alle 3 het zelfde probleem hebben.

De zender van alle personen zijn dezelfde nl. DX3r van Spektrum.
Weet iemand hier raad mee?
Hopend op jullie reacties.
Groetjes; Werner

Ik heb daarjuist op een ander modelnummer gebind maar helaas nog steeds niet opgelost. Bedankt al voor de reacties:p

Andere antenne solderen? Bij mij had het geholpen.

Die andere heb ik terug gestuurd met de bon en een nieuwe gehad

Bij 1 ontvanger heb ik eens een nieuwe antenne gestoken,let wel deze wordt er opgeklikt en niet gesoldeert aangezien dit een soort coaxkabel met een klein stekkertje is. Maar dit was geen oplossing, Ondertussen wel beide ontvangers opgestuurt voor herstelling.

Hoi,
ik heb exact hetzelfde probleem.ook bij een DX3r.
Ondertussen een nieuwe ontvanger gekocht. Deze geeft geen problemen.

Omdat de antennedraad van de eerste ontvanger geknikt was, heb ik hiervoor een nieuw antenne besteld, in de hoop dat dit het probleem zal oplossen.
De nieuwe antenne is helaas nog in bestelling.

Ondertussen wel de oude antenne draad ingekort en dezelfde lengte ( 31 mm =~1/4 van de golflengte)van de coax, heel voorzichtig, gestript.
Het resultaat was echter 0,0.

Hopelijk werkt een nieuwe antenne bij mij wel, al wordt ik van jouw verhaal niet vrolijker:(. Afwachten maar.
Ondertussen wel beide ontvangers opgestuurt voor herstelling
.
Hou ons op de hoogte van de reparatie!

Back