spektrum satelite op beastx

Hallo,

Ben recent overgeschakeld op een dx7S, nu heb ik een sattelite liggen voor spektrum (die voor een carbon romp) en nu vraag ik me af of dat dat voldoende is samen met een beastx op een atom 500? In de manual van beastx staat dat dit maximum voor 450 size helis is. Wat zou de range zijn van zo een sattelite?
Iemand ervaringen mee? Is wel een nette oplossing zo maar heb ook geen zin in een crash.

mvg,

Len

Ik zou toch een ontvanger ertussen gaan hangen... Ik heb ook een gewone beast met kabeltje en satelliet erop maar dat is op een 300-size.

Een heli waar je serieus mee buiten gaat knallen zou ik toch sowieso een ontvanger + satelliet gaan zetten... Wat heb je liefst, 50 euro extra voor een ontvanger of een crash en voor minstens 150 euro aan spares bestellen? Verlies maar eens ontvangst op een 500 klasse die tegen 100km/u komt aangevlogen. Zou ik alleszinds niet op men geweten willen hebben. Voorkomen > genezen. Zie niet in waarom je de handleiding zou gaan negeren. Vlieg dan desnoods een orange ontvanger met orange satelliet. Is even goed dan Spektrum (komt toch uit dezelfde fabriek maar aan een fractie van de prijs)

Ik vlieg zelf een Atom 500 stretched met een Beast en maak ook gebruik van AR8000 met satelliet...

Ik heb mijn 450 gevlogen met 1 sattelite en nooit problemen mee gehad,nu vlieg ik met hott en daar vlieg ik ook maar met 1 antenne (de 6 kanaals ontvanger) op mijn 500/600/700 heli's , volgens mij geen probleem.

gewoon ter info.

gegroet ;)

Die Atom500 moet je altijd met een 2e ontvanger vliegen (bij spektrum). Of 2 satellieten.
Het is allemaal al gezegd: waarom zou je het risico nemen. Niet alleen voor de schade, maar zeker ook voor het publiek.

Ik heb mijn 450 gevlogen met 1 sattelite en nooit problemen mee gehad,nu vlieg ik met hott en daar vlieg ik ook maar met 1 antenne (de 6 kanaals ontvanger) op mijn 500/600/700 heli's , volgens mij geen probleem.

gewoon ter info.

gegroet ;)
Met hitec afhss is er ook maar een antenne, futaba twee maar die zijn langer. Hoe het is opgebouwd zou ook verschil maken; zie fpv vliegers met 'cloverleaf' annenne's.

Een spektrum sat is op zich wel "full-range" maar het carbon frame kan het signaal blokkeren. Stel dat je die sat rechts op het frame plaatst en je vliegt de heli op enige afstand waarbij je naar de linkerkant kijkt dan zitten er twee frameplaten tussen de zender en ontvanger. Op zo'n moment kan je besturing dus uitvallen. Je moet er eigenlijk voor zorgen dat de zender en ontvanger elkaar als het ware kunnen zien en er dus niets tussenin zit.
Een wat langere antenne kan je wat verder van het frame plaatsen zodat het ontvangst wel goed blijft.

Back