Speling metalen fan op OS 50 hyper

Ik heb dit weekend m'n OS 50 Hyper onder handen genomen en de fan vervangen door een aluminium uitvoering (Raptor 50).

Na het aandraaien van de fan die toch goed vast zit voel ik toch een kleine speling waardoor ik de fan een klein beetje op en neer voel tikken.
Of dit nu in het begin al was weet ik niet meer. Ik weet ook niet of dit de speling van het voorste lager zelf is of dat er iets anders mis.

Heeft iemand raad ?

Het kan geen kwaad mits het niet teveel is, dan kun je het oplossen met shim ringetjes. Eigenlijk is het ook een teken dat er niets onder spanning staat.

Als je de fan goed bevestigd heeft hij geen speling, ik volg laurens wat dat betreft: Speling op krukas.. Uitspraak Rhelie is gevaarlijk. Zomaar uitgaan van speling en dan denken dat het niet onder spanning staat..... te weinig spanning is los en dan weet je wat er gebeurt!

De fan is echt goed bevestigd dus zal het misschien speling in de krukas zijn.
Kan dat veel kwaad ?
Ik hoor altijd wel een metaalachtig geluid tijdens het stationair draaien.

De voorste lager heb ik wel vervangen omdat die wat "zanderig" aanvoelde. Misschien heeft dit te maken met de voelbare speling ? (het is echt maar wat op en neer tikken)

Ik denk dat als je voorste lager niet goed meer voelt dat je beter meteen ook je achterlager kan vervangen omdat deze net wat gevoeliger is.

Er hoort geen speling te zitten op een helimotor , en zeker niet op de koelvin .
Lekker als je met een governor vliegt en je magneetjes kunnen elkaar ' wel niet wel niet wel niet zien !!!
Wat denk je dat de governor dan doet ??
Ik zou het maar gewoon oplossen door toch een shimring te gebruiken zodat t weg is .

Back