Speling op aileron verminderen

Hoi,

In mijn Longshot zitten op D60's op de ailerons. De Linker aileron kan ik denk zo'n 2mm omhoog en omlaag bewegen. Het gaatje in de servo arm is net ietsje groter dan het staafje wat er doorheen gaat. Rechts heeft nauwelijks speling.

Wat is nu de beste manier om deze speling te minimaliseren? Heb al gepoogd de Z vorm iets anders te buigen maar hierna gaat het links/rechts in het gaatje.

Er zal vast iemand zijn die hier ervaring mee heeft.

Je kunt ook een druppel secondelijm in het gaatje laten lopen waar het staafje doorheen gaat. Daarbij moet je wel je kist aansluiten zodat je meteen je servo kunt bewegen. Een minutje doorbewegen en hij zit zo strak als maar kan. Wel opletten dat er geen lijm in je servo kan lopen, dan ben je verder van huis.

Helaas heeft deze 'beginner' geen nieuwe hevels op voorraad en zal even kijken of één van die andere meegeleverde te gebruiken is.

In het andere geval probeer ik de truuk met de secondelijm. Is het niet zo dat na aanbrengen van de CA en bewegen van de servo, de ruimte niet gewoon weer ontstaat? Of heb ik het verkeerd begrepen?

Euhm, nee, anders zou het een waardeloze oplossing zijn. Je kunt een beetje kicker gebruiken om het proces te versnellen, maar dan heb je eigenlijk een derde hand nodig.

Servobuisje ingaatje

Hallo,

Een beetje late reactie wellicht.

Soms boor ik het gaatje in de servo hevel groter. Dan duw ik daar een "wit" binnengeleiding in van een servo stootstang. Wellicht wel bekent, die geleidingen met een buiten en binnen buisje waar je een 0.8mm staaldraad doorheen kan doen.

Dan snij ik het buisje vlak met de servoarm eventueel een druppelte zap met een fijne injectienaald om hem op de plek te houden. Het gaatje kan je dan eventueel weer opboren. Het opboren heb ik zelf nooit gedaan omdat ik z-tjes gebruik van 0.8mm draad.

Groeten,

Vince

Back