speling op elevator X400

Bij mijn X400 zit er speling tussen de "elevator torque lever pivot" en de " elevator lever.

Het stukje dat de elevator aanstuurt, past op een uitstulping van de lever. Hier zit echter een halve centimeter speling (voorwaarts / achterwaarts) op met als gevolg dat de servo eerst deze speling moet overbruggen en dan pas de swashplate beweegt. Dit gebeurt dan heel plots en met een veel te grote uitslag. Ik heb alles al terug uiteen gehaald en opnieuw gemonteerd maar de speling blijft er in...

Heli is zo niet te vliegen want elke preciesie mist op de elevator...

:cry:

Je kunt daar een stukje blik tussen doen van een colablikje zoals in het x400 draadje omschreven. Ik ben de mijne aan het bouwen en het zit best strak, ik heb er nog niet mee gevlogen dus misschien komt het bij mij nog.

Zat bij mij ook strak doch na het instellen van de zender en de servouitslagen, zat er al behoorlijke speling op.

Ik heb op RCgroups de truuk met het colablik gezien en denk dat ik dit maar ga toepassen.

Bedankt in ieder geval voor het snelle antwoord.

David.

edit: net een stukje ertussen gezet van een blikje en het zit nu spelingsvrij vast :P

Thanks. :proost:

Ik had dit probleem ook heb er eerst en stukje papier tussen gedaan.
En heb dit deel nu vervangen door een alu tunningdeeltje.
Maar die heeft dit ook een beetje.
Moek nog even een oplossing opzoeken.
Misschien knijpen met een tang voorzichtig.

Groet Jos

Gelukkig heb ik dit probleem nooit gehad..in het begin heb ik nog last gehad dat alles een beetje stroef liep, vooral de nick, maar dat heb ik nu verholpen door de X-400 totaal te upgraden :wink:
Vliegt nu super !!! :D :D en alles loopt lekker soepel..

Frank 8)
www.rc-modelhelikopters.nl

x-400.jpg

Laatst bewerkt:
Whohw, die canopy is ziek!

Waar komt die af? een raptor? 30?
Ziet er goed uit, past het net zo goed als het er uit ziet?

Ziet er goed uit Frank, wel grapig dat tijdens die 30 sec je rechter skit een hele slag rond gaat. Hier zou ik even wat aan doen, als je een keer een snelle landing moet maken en de bocht zit naar beneden kiep je voorover.

gr Remco

Back