Speling op swashplate trex 600n

Hallo,

gisteren ontdekte ik dat er 'enorm veel' (bijna 1 mm op en neer) speling zit op de swash van mijn trex 600n.

Ik wilde een nieuwe bestellen, maar zag dat er intussen een nieuwe uit is: de 3D edition. Is deze van betere kwaliteit dan de originele swash ? Heeft hier iemand ervaring mee?

Dit is een bekend euvel met de "oude" 600 swash, er is nu idd een nieuwe uit die is tegelijk met de A arm gepresenteerd deze lijkt erg veel op die van de 700 waar ik zelf (nog) geen problemen mee heb.

Wil je op 100% zeker een goede swash hebben haal dan die van Quick UK deze heb ik er zelf nu ook opzitten

Laatst bewerkt door een moderator:
De kwaliteit van de Aligndelen zijn idd wisselend. Omdat er véél van geproduceerd zijn heb je idd wel eens kans dat je een slecht exemplaar hebt.
Tevens mag een swash 0,0 speling vertonen, of hij nou voor een 3D heli is die ook voor 3D gebruikt word, of een beginnersheli die word gebruikt om er mee te hooveren (en dat ook daadwerkelijk alleen maar doet). Het grootste verschil in een heliswash zit hem toch in de aansturing (90 graden, 120 graden of 140 graden en nog een enkele exoot). Een ander punt van verschil is waar de swash van gemaakt is, ik zou voor een grote heli met sterke servo's en misschien ook nog peddelstangloos toch eerder gaan voor een volledig aluminium swash.
Dus als een swash aan je wensen voldoet, en je hebt nog steeds keuze uit meerdere modellen, dan zou bij mij de prijs de doorslag geven!

Succes, greetz van Aldert

na her en der wat goede commentaren gelezen te hebben heb ik die quick uk maar besteld.. vind het wel redelijk duur maar enfin, het is dan van de eerste keer goed.

Back