Speling servokop S9275

Hey,

In mn zoektocht naar mn trillende staart heb ik het volgende tegengekomen...
De kop van mn futaba S9257 heeft speling (axiaal)van ongeveer een 1mm wat ik eingelijk vrij veel vindt. Al mn andere servos hebben dit niet, ook niet de S9254 van mn raptor? Kan iemand me bevestigen of dit normaal is?
grtz

Speling zou best invloed kunnen hebben. Deze servo is gelagerd dus een lagertje vervangen of misschien de case als deze is uitgelubberd?

Hoe is de speling?
Heen en weer?
Inderdaad lagers

Of kun je hem draaien?
Of tandjes kapot of je hevel "slipt".

heb de servo opengehad en niks te zien aan lagers of tandwielen, heb de lager over de hoofdas wat meer naar boven gedrukt en de speling is weg nu.

heb de servo opengehad en niks te zien aan lagers of tandwielen, heb de lager over de hoofdas wat meer naar boven gedrukt en de speling is weg nu.

die speling komt terug, ik heb exact hetzelfde bij een 9257 van mij.
lager eraf en er terug op = speling weg
1 minuut hoveren en speling is terug.(ook de tailwag)

case vervangen helpt niet, lagers vervangen weet ik niet, ik heb gewoon een nieuwe gekocht bij HK voor 41€ inc verzenden.

Dus jij had hier ook last van en met een nieuwe te kopen is het verdwenen??

haha nee dat is te letterlijk overgenomen, ik heb gewoon van de hoofdpijn een nieuwe servo gekocht.
ik wist niet of een nieuwe set lagers of een nieuwe set tandwielen of beide het probleem zou oplossen.

aangezien ik al 12€ aan een nieuwe case had uitgegeven en dan wie weet nog eens dik 20€ ofzo voor nieuwe tandwielen en/of lagersetje dan zat ik aan de prijs van een nieuwe servo bij HK.
voor 41€ incl. levering aan huis is het gewoon simpeler want dan heb je een servo die er weer dik 300 vluchten tegenaan kan met wat geluk.

Als ik zeker wist dat die servo het probleem is zit ik er niks mee in om een nieuwe te kopen maar is die servo het probleem wel...
Heb net nog gaan testen en de speling is nog niet teruggekomen maar de tail wag is er nog steeds:(
Straks die tail nog eens uit elkaar halen en eens een andere gyro proberen die ik hier nog heb liggen.

Groeten,

Len

wel ik had een complex probleem, bij mij was het een combinatie van een servo met véél speling én een ietwat kromme torque tube as en tailboom.

dit was na een lichte crash aan het licht gekomen en werd erger en erger naargelang ik aan het proberen was het probleem op te lossen.

het ergste was denk ik dat de tailboom en torque as lichtjes krom waren, je zag het bijna niet met het blote oog maar toen ik dit had vervangen was het probleem 100% weg.

Bij mij was de tailboom ook krom maar de TT ziet er perfect uit...misschien toch ook maar eens vervangen...heb nog een nieuwe liggen dus dat scheelt...

Wel bedankt Jeaneken...ik heb mn TT vervangen en de 500 is zo strak als een trein nu.:)
Op zicht zie ik er niks aan maar blijkbaar heeft de kleinste afwijking in de tube toch wel zijn effect...

Wel bedankt Jeaneken...ik heb mn TT vervangen en de 500 is zo strak als een trein nu.:)
Op zicht zie ik er niks aan maar blijkbaar heeft de kleinste afwijking in de tube toch wel zijn effect...

ja dat had ik dus ook ondervonden, ik had al vanalles geprobeerd en ik zag niet meteen iets dramatisch in de boom of in de TT en na een zéér grondig onderzoek van de complete staart bleek dat het enigste te zijn wat er nog kon schelen.

maar iig graag gedaan kerel, nu kan die scorpion erin en ik hoop voor u dat uw lipo's sterk genoeg zijn ;):mrgreen:

Back