TT01 wijkt af met gas geven en theu 101BK op 2,4Ghrz
Hallo,
Wij, mijn zoon en ik hebben elk een tt-01.
Hij heeft een kant en klare gekregen en ik heb me een bouwpakket gekocht.
Ik doe al meer dan 25 jaar modelbouw en weet zeker dat ik hem volgens de beschrijving in elkaar heb gezet. Ook heb ik een en ander nog eens gecontroleerd en vergeleken met zijn auto.
Probleem 1
Toch is er een verschil!!
Als ik gas geef trekt de auto een kant op, met constante snelheid doet hij dat niet! De auto van mijn zoon heeft dat helemaal niet. De aandrijfsetup is hetzelfde.
Het enige verschil is dat hij een bovenbrug op zijn auto heeft en ik niet. Met bovenbrug bedoel ik dat kunststof deel wat je boven de aandrijfas kan plaatsen en wat van de voor- naar de achterwielen loopt.
Probleem 2
Omdat mijn zoon graag met expo op zijn auto wil rijden dacht ik zijn auto op een wat duurdere zender om te zetten. We vliegen al vele jaren met spectrum 2,4 Ghrz en ik heb nu z´n ontvanger in een auto gezet, kan hij met zijn vliegzender ook de auto besturen met expo dacht ik maar......
De regelaar doet nu raar, ik krijg geen achteruit meer maar een korte stoot vooruit.
Ik heb de regelaar opnieuw ingesteld met het knopje en het led op de regelaar(geheel volgens handleiding), ook stond de trim van de zender in het midden maar het wil niet baten.
Terug op de oude zender/ontvanger functioneerd weer alles normaal! Is hier een oplossing voor?
Groet
Frank en Sander