spelingen df-03

hallo,
ik heb een df-03 chassis en ik vind dat overal wel erg veel speling op zit, zoals de lagers en op de kogel linkjes.
is dit een must? of is dit een kwestie van de kwaliteit van de onderdelen en is dit te verhelpen door bijvoorbeeld de hopups erop te zetten?

mvg jesse

Tamiya heeft altijd redelijk veel speling op de onderdelen heeft, dus wat dat betreft is het normaal.
je kan de punten waar speling op zit natuurlijk opvullen met ringetjes om het zo te verminderen.
Er helemaal vanaf komen zal niet lukken.
of hopups het verhelpen ligt er net aan hoe nauwkeurig die onderdelen gefabriceerd zijn en met welke toleranties.
anderen kunnen hier wat meer op zeggen dan ik. ;)

waar heb je precies speling zitten dan?
Heb zelf een DF-03RA, heeft naar mijn mening vrij weinig speling.
Er zit wel wat op maar niet veel of op rare plaatsen

op mijn stuur bijvoorbeeld, ik kan ze zo een halve centimeter heen en weer bewegen, de wielen dan.
en ook op het camber, kan ik ook zo een halve centimeter heen en weer wiebelen.

en ook als ik de motor laat draaien van de grond af, schudden de wielen alle kanten op.. lijkt me neit goed ofwel?

op mijn stuur bijvoorbeeld, ik kan ze zo een halve centimeter heen en weer bewegen, de wielen dan.
en ook op het camber, kan ik ook zo een halve centimeter heen en weer wiebelen.

en ook als ik de motor laat draaien van de grond af, schudden de wielen alle kanten op.. lijkt me neit goed ofwel?

Stuur is inderdaad een probleem punt bij meerdere modellen van tamiya heb ik dit gehad, ook de TT-01 had hier bijv. last van, ik zou wel even de servo-saver nakijken of deze nog goed werkt

Zelf heb ik de stuurinrichting vervangen voor een aluminium variant en dit scheelt een hoop aangezien deze ook gelagerd is.

Camber kan ik ook iets heen en weer bewegen maar geen halve cm.
Hooguit 1 á 2mm.
Dat de wielen schudden als je de motor laat draaien van de grond af lijkt mij direct te maken te hebben met het camber probleem.

Ik zou even kijken wat je allemaal mee beweegt als je het camber zover kan bewegen, is het alleen het wiel, ook de meenemer, ook de wielhubs, etc. en zo dus uitsluiten waar het vandaan komt.

nou ja ben toch toe aan nieuwe banden en wat hopups.
deze banden zijn volledig versleten.
ga er ook ma een slipper clutch in zetten, aluminium motor plate met koelribben, andere regelaar, en aluminium hubs..

zomaar een vraagje, zitten je wielen nog wel goed vast ?
als het wielmoertje een klein beetje los zit dat wiebelen je wielen ook enorm. :)

haha jaah die zitten wel goed vast.. selingen zitte echt op draagarmpjes en stangetjes..
ook een deel flex van de shock tower..
deze word dan binnenkort maar eens vervangen door alu.

Back