Spetkrum DX7s Mode 1 gas van hoog naar laag

Hallo

Op een Spektrum Dx7s in mode 1 wil een clublid zijn rechtste stick omhoog voor low en omlaag voor high throttle en dit voor het heli vliegen.

Hoe kan je dit softwarematig omzetten ? We hebben al getest met reversen van het throttle kanaal en dan gaat de verticale lijn in de throttle curve van rechts naar links in plaats van links naar rechts maar dan moet je een omgekeerde curve instellen.

Kan je dit dus omzetten of niet ?

Alvast bedankt voor jullie advies

Groeten uit België

Yves

De beste optie is dan om de potmeter om te solderen.
Ok dus geen softwarematige instelling.

Weet je waarom -afhangend van de instelling- die horizontale lijn soms van links naar rechts en anders van rechts naar links gaat in throttle curve ?
We hebben eens de curve in spiegelbeeld gezet als de horizontale lijn van rechts naar links ging, dit werkt wel maar als je de zender dan opstart zegt ie : "alarm throttle high"
Dat is niet correct denk ik.

bedankt voor de snelle reactie !

Yves

Oh, dus dan werkt het wel ? Het enige wat je dan moet doen is dat alarm afzetten.
Ik heb nu een Frsky X20s en loop tegen hetzelfde aan. Alshet werkt is het goed en hoef je niks om te solderen.
Je kunt de zender niet wijs maken dat je met trekkend pitch of gas vliegt. Met de MPX 3030 kon dat wel. Daar kon je gewoon de sticks ompolen in de software.

Oh, dus dan werkt het wel ? Het enige wat je dan moet doen is dat alarm afzetten.
Ik heb nu een Frsky X20s en loop tegen hetzelfde aan. Alshet werkt is het goed en hoef je niks om te solderen.
Ok dus een omgekeerde curve van rechts naar links is niet fout ... ok dan zoek ik hoe we dat throttle high alarm kunnen deactiveren.

Als het geen andere functies in de weg staat, zoals autorotatie of throttle cut, is het prima. Een laatste optie is het omsolderen.

Veel zenders hebben ergens in de basisinstellingen iets van "Throttle reverse" staan.
Door deze instelling te gebruiken blijven de overige functies zoals throttle curves, throttle cut etc werken zoals het behoord.
Dat is dus niet het omkeren van de servo richting in het servo menu.

Hallo, ik heb geen kennis van de Spektrum DX7s, maar wat hier lees mbt het alarm lijkt erg op dat van de Flysky. De DX7s is ook een computerzender waar meerdere modellen in geprogameerd kunnen worden. Het reversen van een kanaal is model afhankelijk. Bij het opstarten van de zender kijkt de zender niet naar de modellen maar naar de stand van de gimballs. Bij de Flysky moet de throttle gimball altijd naar beneden staan (dus in basis laag) en anders geeft die een alarm. Ik denk dat bij de DX7s dit ook geldt. Dat betekent dus dat de stick bij het opstarten van de zender naar beneden moet staan en na het opstarten voor dat betreffende model pas naar boven. Risico is natuurlijk dat dan wanneer het naar boven zetten wordt vergeten bij het aanzetten van de ontvanger de heli op volle toeren gaat draaien.

Groet,
Maarten

Back