Spinblades op 450

Hallo iedereen,

Wie heeft er ervaring met de half-symmetrische bladen van Spinblades op een T-rex 450 pro?

De bladen passen zeer (te) ruim in de bladhouders. Hoe op te lossen?

Ik lees graag van u!

Groetjes George.

Edit:

Ik lees net op de site van Spinblades: Washers to fit a 4,5mm Bladeholder are Included!
Oke, duidelijk!!!

Dan toch een vraag.

Welke zijde is het best om de "washers" te plaatsen, boven of onder?

Laatst bewerkt:
Hoi gewoon vulringetje plaatsen, vaak bijgeleverd bij setje bladen.Zolang het gat in het ringetje maar overeen komt met boutje.
Gr rinie

Twee washers per houder is teveel. Ik heb er een aan de bovenzijde gezet en het lijkt mij goed te werken.

Bedankt voor de input! :D

Het kan verstandig zijn, om de dikte van die bijgeleverde washers te meten, en op zoek te gaan exemplaren die precies half zo dik zijn, zodat je er eentje aan weerszijden van elk blad kunt zetten.

Want Anko heeft gewoon gelijk: het blad moet wel zo goed mogelijk midden in de bladhouder zitten. Dat vermindert te terugmeldkrachten naar de servo's aanmerkelijk, en dus spaart het de tandwielen. Door vermiderde terugmelding volgt het blad de cyclische aansturing beter en verbetert het sturen van de heli (lichtjes, maar voor een geoefend vlieger merkbaar)

Je hoeft er ook niet krampachtig over te doen, het zal echt niet morgen uit de lucht komen vallen als je met de bijgeleverde ringen gaat vliegen. De heli zal er ook niet onbestuurbaar door worden of zo.

Maar 5 gram onbalans in een autowiel sloopt je auto ook niet, en maakt hem ook niet plotseling onbestuurbaar. Toch laat jij je banden balanceren.....

Groet, Bert

Je kunt gewoon shims van 0.3 mm kopen. Sowieso heeft Vario die bijvoorbeeld, maar die zijn natuurlijk achterlijk duur.

MMaar volgens mij moet je bij de betere materialenzaken wel iets kunnen vinden, en zo niet, dan koop je bij de meeste bouwmarkten in de 5 Euro grabbelbak een setje voelermaten, en dan offer je gewoon de 0.3 mm voeler op.

Latoenkoper gaat op zich wel, maar is eigenlijk alleen bedoeld om ruimtes op te vullen op plekken waar geen beweging is, en is dus minder geschikt om de ruimte tussen blad en bladhouder op te vullen, want daar is altijd wel wat beweging.

Echter, als het maar zo weinig is, zullen die 0.5 mm ringen niet een echt probleem zijn. Sterker nog, afhankelijk van de constructie van de bladhouder zou ik zelfs nog wel aandurven om gewoon zonder ring de bladbouten wat vaster aan te draaien (bij kunststof bladhouders bijvoorbeeld)

Ik ging eigenlijk uit van een op te vullen ruimte van een mm of meer, en dan gaat het toch wel uitmaken dat de bladen niet recht in de grips zitten. Voor die halve mm zou ik me geen zorgen maken en gewoon die ene ring gebruiken. Check alleen of er niet snel speling op je servo's gaat optreden. Als dat niet het geval is lijkt het mij niet superveel kwaad te kunnen.

Groet, Bert

Back