spiraalveren op F350

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door magt, 22 aug 2010.

  1. magt

    magt

    Lid geworden:
    22 aug 2010
    Berichten:
    5
    hallo

    Na 3 jaar heb ik mijn tamiya F350 van onder het stof gehaald om hem verder af te werken.

    Nu zou ik graag de bladveren vervangen door spiraalveren.
    Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik daar het best aan begin of enkel tips geven.

    Alvast bedankt.

    joeri
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    De rode schockdempers vervangen voor bijv schokdempers MET veren ?
     
  3. magt

    magt

    Lid geworden:
    22 aug 2010
    Berichten:
    5
    Akkoord. Maar ik moet dan mijn assen zien te fixeren omdat deze nu vasthangen aan de bladveren
     
  4. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Dan zul je met stangen de assen moeten fixeren aan het chassis, een zogeheten 4 link systeem. Ik geloof dat hier zelfs ombouwsets voor te krijgen zijn.
    Als je dit gedaan hebt kun je op je chassis en assen veerschotels maken om hier de spiraalveren in te plaatsen.
    Kijk anders eens rond op (buitenlandse) forums over crawelers, ik weet zeker dat ik dit op een dergelijk forum ben tegengekomen. Succes ermee en hou ons op de hoogte van je ombouw.
    Even een linkje naar een dergelijk forum: RC Trial • Toon onderwerp - Nilsken zijn F350
     
  5. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. Technick

    Technick

    Lid geworden:
    15 mei 2011
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Hengelo,overijssel
    dit kan ook
    rijd al jaren zo rond
    [​IMG]

    [​IMG]

    heb stuurservo hier wel direct op de as liggen aangezien anders je stuurstangen niet meer goed werken.
    door de grote travel gaat je stuur anders vanzelf aan het sturen op het moment dat ie maximaal veert
    de stangen zitten ad bodemplaat en aan de orginele beugeltjes die bij het bouwpakket in zitten


    grtjs nick
     

Deel Deze Pagina