Spirit 100 vraagje

• Topicstarter Topicstarter Keesje
  • Startdatum Startdatum
K

Keesje

Guest
Er zit een lichte knip in mijn vleugel van mijn Spirit, mijn vraag is of dit storende vlieg eigenschappen kan veroorzaken, even een plaatje ter verduidelijking....

attachment.php

(Met dank aan onze kleine vriend Pascal voor het hosten van mijn plaatje :P:P:P)

Keesje zei:
Er zit een lichte knip in mijn vleugel van mijn Spirit, mijn vraag is of dit storende vlieg eigenschappen kan veroorzaken, even een plaatje ter verduidelijking....

attachment.php

:wink: Hoort niet zo te zijn bij de spirrit 100, maar het enige nadeel dat je hierbij hebt is de verschuiving van het zwaartepunt. Wel even op letten, anders gaat het fout bij de eerste start.

Ik heb vandaag nog eens gekeken, en het verschil is slechts 4mm (Op de spanwijdte van 2m), dus volgens mij ben ik een beetje aan het mierenneuken. Voor de rest klopt alles exact (Op milimeter, je bent en blijf een instrumentmaker). Dus hij zal wel juist gaan vliegen (hoop ik), en anders crasht hij in ieder geval vast wel mooi.

Met 4mm op de hele span ga je dat zelfs in de lucht amper zien...Lig er niet van wakker...trouwens bij de eerste start geef je een beetje meer neuslood dan nodig. Achteraf haal je stapsgewijs weg, tot die goed vliegt..
Veel sjans... :wink:

Je ziet het al amper vlak, op vloerbedekking is het niet eens merkbaar, als je er langskijkt zie je het, maar toen ik hem beneden op het parket legde, viel het verschil dus reuze mee...

Op foto site

www.picturetrail.com/wesselink

staat een electrovliegtuig met een span van 1m
door een bouwfoutje, :oops:
is de koorde (breedte) van de linkervleugel 1 cm
smaller dan de rechter vleugel.

Nu heb ik ze zo gelijmd dat er voor en achter een
halve cm verschil in zit.

Met het vliegen merk je het niet.
mischien iets meer trim naar rechts omdat die meer
lift geeft.

Bovendien lijkt mij jouw getekende vleugel vrij
symetrisch.

Gewoon een keer (laten) weggooien in een licht briesje!!

Succes

Johan

Johan Wesselink zei:
Bovendien lijkt mij jouw getekende vleugel vrij
symetrisch.

Dat issie ook, alleen niet helemaal zoals hij hoort te zijn :P, maar het verschil is idd later gezien maar minimaal...

Back