Spirit Elite

Ik ben op zoek naar een leuke zwever. mijn oog is gevallen op de 2 meter Spirit Elite van Greatplanes.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik denk dat ik hem bij muco (http://www.muco.nl ga halen voor 87,95.
Zijn er nog plekken waar hij goedkpoper is?

Prima ding. Vliegt goed en is lekker degelijk.

Erg belangrijk is het omwikkelen van de hoofdligger met garen. Als je de bouwbeschrijving leest zul je zien wat ik bedoel. Voer dit met zorg uit en je zult veel plezier van dit toestel hebben.

Groeten,
Gerben

Jah, zeker doen die garen draad rond de hoofdligger brengen. Maar wat ook ZEER belangrijk is, is dat je het middenstuk ("balkje in V-stelling dat de vleugel in V houd) dat daar een stuk alluminium tussenzit!!!!! Anders zie je je zwever aan de hoogstart plots met vertikale vleugels... (ik heb het meegemaakt met mijn spirit 100) .In mijn bouwdoos zat dat aluminiumen stukje niet en dan was ik nog zo stom ook om dat middenstuk uit enkel triplex te bouwen... Anders vliegen de spiritmodellen uitstekend hoor, prima keuze :wink: .

Voor de ailerons gebruik ik HS-81 servotjes. Voor het hoogteroer en het richtingroer gebruik ik de servo's die standaard bij men radiobesturing zaten. (Multiplex pico line)

Dit is echt balen. Bel ik naar Muco om ervoor te zogen dat ze er een naar alkmaar laten komen is ie uitverkocht!
Volgens de importeur is ie uit het assorrtiment en dus ook niet meer te bestellen.

Heeft iemand een idee waar ik hem nog kan krijgen?

Multiplex voert de servo's van Hitec.
Volg deze link maar. Daar staat dat de HS81(mg) dezelfde is als de M112082. De niet mg is m112081.

ariekraakjr zei:
Ik denk dat je het niet helemaal goed begrepen heb? De Spirit Elite is niet meer leverbaar.

Ik denk dat Muco zich vergist, de Spirit Elite staat nog steeds op de site van Great Planes.
Stuur even een mailtje naar de importeur van Great Planes, Model Engineering B.V.
Die kunnen je evt. ook een alternatief adres geven waar je de Spirit kan aanschaffen.

Kijk op www.model-engineering.nl voor het mailadres.

Succes,

Marcel.

Ik heb even een belletje gedaan naar de importeur en inderdaad gewoon leverbaar zelfs nog vooraad.
Net nog even Muco op de hoogte gebracht.
Zij gaan hem nu voor me bestellen.

Bedankt voor de tips mensen ik was al bang dat ik een spirit moest gaan verbouwen.

Back