Spitfire 1,65m hulp/advies nodig

:bye:hallo allemaal,

ik heb hier al een tijdje een grote spitfire op de plank liggen en ik dacht die ga ik maar eens aanpakken. :vamp:
deze kist is al vrij oud, en heb ik van iemand cadeau gekregen, daarom weet ik er verder ook niet zoveel van.
hier een paar specs:

Spanwijdte: 1.65
lengte: 1.30
gewicht helemaal leeg: 2.1kg

deze kist is helemaal leeg, dus ik moet ook nog alles aanschaffen,
motor
servo`s
glow4?
en een schakelaar
en vast nog wat dingen die ik vergeet.

ook moet ik de onderkant en de motorkap nog een kleur gaan geven.

dus ik heb allerlei advies nodig,
wat voor motor 2t 4t?
welke servo`s
kleuren voor de onderkant
advies voor de weathering
etc.

hier een plaatje van de kist*hij is niet zo glimmen, dat komt door de camera*

DSCF1070.jpg

mike

er zat trouwens een 10cc Webra motor op, maar die is gewoon op/oud/versleten, ik heb geen idee of deze motor genoeg was, of wat voor motor er op moet komen.

mike

Hee Mike,

qua maten lijkt het een TF Spitfire te zijn maar gezien de motorkap en het niet geprofileerd stabilo twijfel ik een beetje.

Heeft deze kist een intrekbaar landingsgestel? vermoedt van niet.

Deze kist zal prima gevlogen hebben met een 10cc, Top Flite zelf adviseerd veelal 10 -15cc 2takt en 15-20cc 4-takt.
Zou je voor een 4 takt gaan dan is een 15cc`er een goede keus denk ik.

Een Glow 4 (of 2) is makkelijk als de motor op zijn kop hangt maar niet echt een must, echter pas ik het wel weer toe bij de schaalmodellen gweoon als extra zekerheid als de motor(en) statior lopen om een beetje bij te gloeien.

En voor het starten is het ook wel gemakkelijk, gloei aan en slaan maar.

Als servo kun je gewoon standaards nemen die zijn sterk genoeg, totaal geen noodzaak om hier sterkere of duurdere servo`s te monteren.

Voor striping etc. is genoeg te vinden op het net en wheatering ook hiero op het forum.

Succes ermee.

Grt,
Berto.

mm, een 15cc 4takt, klinkt lekker! :D mocht iemand nog eentje in de aanbieding hebben dan houd ik mij aanbevlogen

mike

Hallo,

Er staat hier in de hanger een Spit met dergelijke afmetingen.
Vliegt perfect met een .90 4takt.
Ik sluit me aan bij het advies van Berto.

Groet,
Gerben

inmiddels bezig de servo`s aan het uitzoeken bij conrad, nu alleen nog een kleur voor de onderkant, wie kan mij helpen?, wat voor verf moet ik gebruiken en welke kleur is het meeste schaal, grijs of blauw?

dat was inderdaad wel een heel gaaf gezicht, en je kon hem ook nog goed volgen , dus ik denk inderdaad dat ik ook voor blauw ga, nu nog even kijken welke tint en waar ikhet het beste kan bestellen.

mike

hallo allemaal,

het is al een tijdje stil van mijn kant, dut komt omdat ik het heel er druk heb met school werkt etc. etc. èn omdat ik er sterk overna denk om de spitfire te verkopen,
dit omdat ik er gewoon niet aan toe kom en ik te weinig ruimte heb om hem nog langer te houden, dus mocht iemand intresse hebben, pb me maar..

Back