Spitfire bouwpakket

• Topicstarter Topicstarter TristanVanOs
  • Startdatum Startdatum
T

TristanVanOs

Guest
Beste lezers,

Ik ben een beginner en wil deze zomer mijn eerste vliegtuig bouwen. Nu ben ik opzoek naar een bouwpakket van een Spitfire, van hout en een minimale spanwijdte van 1 m (ja, ik pak het groots aan). Kent een van jullie misschien een site waar ik zo'n bouwpakket kan bestellen??:):)

Alvast bedankt,
Tristan

Je hebt het over een bouwpakket,
Bedoel je daar een plastic saai sta modelletje mee of een vliegend model?

Mike

1 meter is niet groot hoor.............

Maar eerst eens iets anders, wat is jou vliegervaring?

Als dit je eerste modelvliegtuig wordt waarmee je rc wil gaan vliegen dan heb ik er een hard hoofd in. Bouw die spitfire gerust, maar neem een echte trainer om het vliegen te leren aan de hand van een instructeur. In alle streken van het land zijn wel modelvliegclubs waar je als je lid bent gratis les krijgt in het rc-modelvliegen, voor lijnbesturing wordt dat iets moeilijker, maar daar is ook een mouw aan te passen.

Denk dat een spitfire als eerste kist om te bouwen ook iets te hoog gegrepen is, in geval van een arf gaat het nog wel maar ga eerst eens kijken bij een club,vraag advies en begin zoals eerder gezegd met een trainer. Dan is een spitfire op termijn een haalbare kaart en blijven de kosten ook binnen de perken.

Het bouwen zou misschien wel kunnen lukken als je heel technisch bent aangelegd. Maar het vliegen is echt andere koek. Dit is de meest slimme keuze om mee te beginnen met vliegen als je je toestel binnen 10 seconden de grond in wilt boren.

Een spitfire is gewoon lastig te vliegen. Je kan, zoals theo al zei beter een club opzoeken. Want wildvliegen met een schaalmodel groter dan 1 meter is al niet zo verstandig.