Spitfire/hurricane squad RAF WWII showvliegen

Zou het niet leuk zijn om voor shows e.d. een large scale (1/4) spitfire/hurricane team samen te stellen? Zoiets al de legendary fighters maar dan anders?

Wie heeft interesse of leuke ideeën om hier iets mee te gaan doen? Lijkt me geweldig om een hele formatie van dit soort kisten te zien.

Ronald,
je hebt het over RAF en niet de LUFTWAFFE!

Dus de ME 109 gaat denk ik niet door(ik wil geen spelbreker zijn)gezien de titel!

Mvgr Hans

Volgens mij moeten de RAF kisten Achter de luftwaffe kisten aan jagen
Ik wil best medoen met dit plan
Maar hoeveel large scale spits zijn er
Of in aanbouw
Of dat voor mij het komende seisoen al gaat lukken denk ik niet
Mijn spit is komend jaar hoop ik ruwbouw klaar dus ik zou hem wel mee kunnen nemen naar eventuele shows En de motor die ik speciaal voor dit soort modellen aan het ontwerpen ben

Mijn hurigane heeft flinke schade en die vliegt voorlopig nietmeer al zou ik die wel weer klaar kunnen krijgen voor volgend jaar
Maar dat lag niet in de planing
Na een peg seisoen 2X flinke schade ben ik eve klaar met de hurigane

Laatst bewerkt:
Dirky,

Zorg jij dan voor een luftwaffe staffel. Ha ha. Wordt helemaal gaaf.

Ik heb een vliegende 1/4 spit Mk9.
Ik weet ook dat er in Ter Apel iemand een 1/4 aan het bouwen is. Deze is volgens mij bijna klaar.
Een clubgenoot Bob Bardoux is een 1/4 hurry aan het bouwen.
Jasper misschien volgende jaar een 1/4 spit Mk5.
Jeroen 1/4 spit over 1 jaar??

Weten jullie nog gegadigden?

MMMMMMMMMM dit gaat leuk worden
Ik zal men best doen wat meer tempo te maken zonder concesies te doen op men plan natuurlijk

Ronald,
ik ben mijn eerste schreden aan het zetten in aanschaffen van een Hurricane. Mijn oog valt op een ESM Hurricane maar kan binnen Nederland of Europa niets over terug vinden. Anyway, ik speel ook met het idee een wardbird team op te zetten alleen voor mij nog wat vroeg maar hou graag contact.

Groet, Ronald

schaalkist

ik ben van plan n nieuwe kist te gaan bouwen ! s mustang schaal 1op 4 !
lijkt me wel gaaf met zn allen vliegen op shows!
t wordt wel volgen jaar denk k ! greetz rich

Mooie kist ik heb net mijn 1/5 mustang verkocht. Heb je al een tekening?

Hoi Ronald.

Speel al een poosje met de gedachte om die 1/4 Mick Reeves Spit te bouwen, zag je er vorig jaar mee vliegen op Odoorn, machtig mooi man.
Heb er nog een DLE 50 voor liggen, eventueel een Zenoah 62 die nu in m'n Ultimate zit. hoeft niet overpowerd te worden, maar moet dan toch een beetje spelen om het gewicht wat je toch mee moet nemen zover mogelijk voorin te krijgen.
Heb eigenlijk alleen het hout nodig, de tekening en wat vorm delen, alle andere benodigde zooi, retracts e.d. heb ik hier liggen en zo'n spit is sneller te bouwen dan de P38 114" Ziroli.

PS ik was vorig jaar op Odoorn met de F86K turbine bak.

Groet Ger Kovacs.

Hoi Ger,

Ik weet niet hoe die dle55 het doet in de mr spit. Lijkt me iets te weinig om ook bv een loop te maken. Ik heb liever iets over...

Je kunt gerust een zwaardere motor gebruiken hoor. Grote kans dat er toch nog lood in moet.

Ziroli p38 staat ook nog op mijn verlanglijst. Weet nog niet wat mijn volgende kist gaat worden.

Ik ben zoetjesaan weer verder bezich mrt mijn spit
Maar

Ik ga stoppen met mijn webwinkel
De site is al uit de lucht
Ik heb er geen tijd en al helemaal geen zin meer in
Het heeft namelijk geen zin meer
Dit voral doordat het nu makelijker als ooit is voor iedereen om zelf in cina te bestellen
Ik zal eerdaags al mijn leveranciers bekendmaken
en wat daar te halen valt en wat daar te laten

Back