spitfire of parkjet als 2de vliegtuig

zoals je al ziet vraag ik me af of ik nu eerst een spitfire of eerst een parkjet moet kiezen als opvolger van mijn trainer, of maakt dit geen verschil?

Ik heb de trainer zelf gemaakt van depron. De rolroertjes zijn ingebouwd. Nu ik er redelijk mee kan vliegen zoek ik een nieuw project om na de examens mee te beginnen, zodat ik nog wat extra kan oefenen.

Ik heb plannen van een spitfire en van enkele parkjets waarvan ik zeker ben dat ik ze kan bouwen, maar is het nu best om eerst voor een parkjet te kiezen (al dan niet met ducted fan) of eerst de spitfire? De parkjets lijken me wel makkelijker om te bouwen (zie vleugelconstructie).

alvast bedankt

Een Spit of parkjet met duwprop maakt niet zo veel uit...
Misschien een Aerocat als snel tussendoortje?
Met ductewd fan vliegen is wel een beetje wennen, omdat je geen directe trekkracht heb van prop (kist moet wat op snelheid komen/blijven) vliegt dit wellicht in het begin iets lastiger.

bedankt, dat was rap. Ik denk dat ik dan eerst maar een parkjetje ga bouwen. Ducted fan of duwprop weet ik nog niet, zie ik wel. Ducted fan is wle mooier maarja, ik zie nog wel. Alvast bedankt, die aerocat lijkt me trouwens ook wel wat, mss die eens eerst bouwen. nogmaals bedankt!!

Back