Spleten opvullen

• Topicstarter Topicstarter davmer
  • Startdatum Startdatum
D

davmer

Guest
beste,
hoe kan ik de kleine openingen van men tank toedoen heb wat spleetjes

Hallo Davmer,

Ik zie nu 2 berichtjes van jou op de voorpagina staan met gebrekkige inhoud. De meeste forummers stellen het niet op prijs wanneer je 2 onzinnige topics aanmaakt.

Ik raad je aan om je eerste topic van meer informatie te voorzien. En daar je vragen te stellen.

Hallo Davmer,

Je moet in de modelbouw zaak even naar plamuur vragen. Hoogstwaarschijnlijk krijg je dan een tubbe van Tamiya of Revell in je hand gedrukt van 3 of 4 euro.

Dit spul moet je op je kieren smeren en dan laten drogen. Goed laten drogen dus. Breng het niet te dik aan. Vervolgens kan je met heel fijn schuurpapier (1000/1200) de restjes wegschuren. Het is handig als je dit voor het verven van je model doet. Ander gaat je verf eraf bij het schuren.

Succes ermee!

Hi,

Op een of andere manier ben ik ook bang dat dit soort topic titels tot hilarische reacties gaan leiden.... Succes!

Groet, vincent

beste,
hoe kan ik de kleine openingen van men tank toedoen heb wat spleetjes

Gewoon wat Tamiya Putty (Basic type) halen. Als je geen haast hebt... kieren dichtsmeren en een avondje wachten.

Heb je wel haast... schatten wat je nodig hebt, KLEIN druppeltje 2 sec. lijm en mixen. Relatief snel aanbrengen (Des te meer lijm des te korter de bewerkingstijd). Paar minuutjes wachten en je kan al gaan schuren.

Gewoon wat Tamiya Putty (Basic type) halen. Als je geen haast hebt... kieren dichtsmeren en een avondje wachten.

Heb je wel haast... schatten wat je nodig hebt, KLEIN druppeltje 2 sec. lijm en mixen. Relatief snel aanbrengen (Des te meer lijm des te korter de bewerkingstijd). Paar minuutjes wachten en je kan al gaan schuren.

Hoe zit dat dan op lange termijn?Ik bedoel,als de putty een tijdje op het model zit.Wat gaat ermee gebeuren?Gaat het scheuren,laat het los,krimpt het of zet het uit?

Ik gebruik voor mijn vrachtwagen modellen epoxyplamuur.Alleen moet iok er wel bij zeggen dat het spul wat ik gebruik,niet in de winkel te koop is.
Dit spul gebruik ik beroepsmatig,dus ik weet wat er mee gaat gebeuren op lange termijn.
MB1977023.jpg

gr marcel

dag mede bouwers

jullie zijn lekker aan het bouwen
ik zelf heb hier ook zo mijn methodes voor
maar elk matreaal vergt weer zo zijn behandeling
zelf bouw ik een 1:24 model
maar spuit deze met blanke primer als onderlaag
daarna grijze primer
en dan de verf
daarna de blanke lak
dit is allemaal motip
zo kon ik ook het best de ferrari lak benaderen
voor plamuur heb ik 2 soorten voor jullie
(tenminste deze heb ik me in laten lichten door de autospeciaalzaak )
alles blijft dan op elkaar afgestemd dus je hoeft niet bang te zijn dat het elkaar opvreet .
het kost geld ok ,maar zo (als alles tenminste goed gaat ,en je de geduld kunt bewaren ) krijg je na al het harde zwoegen een heel mooi model .
ik zal fotos maken van de 2 soorten plamuur die ik gebruikt heb .
Het was voor mij ook de eerste keer
nog een advies !!! laat je goed voorlichten en vertel waar je mee werkt
(plastic,polyurethaan )
ik doe een fotootje er bij van de 2 plamuur soorten
de een is fijn als tanpasta de ander is voor grotere gaten
hier zitten fijne deeltjes polyester in
beide potjes kocht ik voor nog geen tientje
er zit een verharder bij

dit kun je gebruiken voor plastic en metaal
maar voor de zekerheid doe even navraag en neem een stukje mee
of probeer het eerst op een proefstukje
want ik wil de verantwoording niet op me hebben