Had voor mijn hexacopter een verloop laten maken bij de modelbouwwinkel om 2 lipo's parrallel te gebruiken. Vlieg met 2 x 3300 mAh 3s en om de duur te verdubbelen wilde ik ze parallel gebruiken.
Na een vlucht van 8 minuten was ik bijna op de grond en viel de hexa naar beneden. Wonder is dat ik hem net op kon vangen en er geen schade is. (engeltje).
Bij onderzoek bleek dat de soldering van de verloop was los gelaten.
Hier werd ik niet blij van
Nu heb ik zelf met normaal lichtnet draad een verloop gemaakt en heb ik de pootjes van de connector een gaatje geboord. Nu zit de bedrading vast en is hij aan 2 kanten goed gesoldeerd.
Nieuwe zelfgemaakte verloop
Mijn vraag is of dit wel kan gezien het Amperage wat er doorheen gaat lopen. Of moet ik naar de hoeveelheid wattage kijken?
Na een vlucht van 8 minuten was ik bijna op de grond en viel de hexa naar beneden. Wonder is dat ik hem net op kon vangen en er geen schade is. (engeltje).
Bij onderzoek bleek dat de soldering van de verloop was los gelaten.
Hier werd ik niet blij van
Nu heb ik zelf met normaal lichtnet draad een verloop gemaakt en heb ik de pootjes van de connector een gaatje geboord. Nu zit de bedrading vast en is hij aan 2 kanten goed gesoldeerd.
Nieuwe zelfgemaakte verloop
Mijn vraag is of dit wel kan gezien het Amperage wat er doorheen gaat lopen. Of moet ik naar de hoeveelheid wattage kijken?
Laatst bewerkt door een moderator: