Sponsoring Nederlands Team

Wat betreft wedstrijden, reglementen en dergelijke, dat moet nog even via de KNVvL geregeld worden.
Inderdaad is het zo wat Johan zegt, eerst eens lekker vliegen en dan kijken wie de beste is en die uitzenden.
Dat is volgens mij ook de regel van de knvvl, en van alle sport-organisaties, de besten mogen voor de WK gaan.

Wat betreft kleding, ik ga het even her en der overleggen.
Eis die ik wil stellen is dat je 2 a 3 wedstrijden meevliegt, anders geen mogelijkheid tot de F5B kleding.
En dat zou dan gaan om een persoon of 13.

GJ

Wat betreft kleding, ik ga het even her en der overleggen.
Eis die ik wil stellen is dat je 2 a 3 wedstrijden meevliegt, anders geen mogelijkheid tot de F5B kleding.
En dat zou dan gaan om een persoon of 13.

GJ

dat is dan jammer..

je zou het ook in 2 versie's kunnen maken en dan een voor de verkoop,lees winst voor sponsoring..

Ja dat lijkt mij ook wel wat. Koop een NL team F5B shirt voor zeg 25 euro en wat er dan overblijft aan verschil tussen productie kosten en de prijs gaat in de sponsoring pot om de inschrijving van het team te betalen.

Voor Team leden zijn de shirts dan gratis.

Petjes, jacks en sokken?! ;)

Joe

Ahhh maar de sokken zijn multifunctioneel. Die kun je ook over de neus van je romp heen trekken om potten kijkers buiten te houden.

;)

Ahhh maar de sokken zijn multifunctioneel. Die kun je ook over de neus van je romp heen trekken om potten kijkers buiten te houden.

;)

En tevens prop bescherming ;)

F5B kleding ik stem voor wil wel beetje betalen zo dat onze mannen lekker kunnen vliegen op WK ;)

Kunnen we daarna ook gadgets krijgen zoals uitgerookte motoren en regelaars voor een prikkie ;)

Of juist prima 2de hands materiaal voor een prikkie. Niet alles hoeft natuurlijk kapot te gaan.

In Kiev heb ik wel wat schade gehad maar dat was vrij beperkt.

Het ergste was toen ik probeerde een Neu limiter te installeren en omdat ik de rode draad er aan had gelaten ging het helemaal mis. De motor kwam aan terwijl ik er mee bezig was op de werk tafel. Met mijn hoofd slechts centimeters van de romp verwijderd, ik werdt geraakt op mijn voorhoofd door het stabilo terwijl de romp richting het parkoer accelereerde zonder vleugel!

Bijgekomen van de schrik (heb die dag verder niet meer gevlogen) heb ik s'avonds dan de romp herstelt met verwarmde 30min epoxy en wat stukjes kevlar-koolstof mat. De volgende dag de kist ingevlogen en er het hele WK mee gevlogen. Weer een overwinning voor Team Nederland dat zich niet laat kisten!

Ik had een Surprise S13 bij me maar daar kreeg ik nooit zulke goede en consistente resultaten mee. Het was jammer dat ik die B1T niet eerder af had gekregen, invliegen op het WK is natuurlijk niet het beste wat je kan doen.

Ach ja, ik had wel een gloed nieuwe Sergey 17" prop in stukjes (die zat op de B1 tijdens het incident). Dat was wel zonde, die prop heeft letterlijk 3 meter gevlogen. Had ik eigenlijk die 3 stukken moeten verkopen voor 25 euro elk. ;)

Met die zwarte B1T romp vlieg ik overigens nu nog steeds. Die had ik tijdens de 1st NL F5B meeting dus ook bij me.

Dus, t'is maar net hoe je het ziet.

Jos

Ik vlieg de laatste tijd enkel nog met tweedehands materiaal(model, motor, regelaar, akkus zijn nieuw...). Moet zeggen dat mij dat totnogtoe goed bevalt.Toch heb ik voor volgend jaar een nieuw modelletje gekocht, hopelijk gaat me dat niet spijten...

Zelf heb ik het niet zo op 2de hands vliegtuigen. Zelfs van een goede bron zoals mensen uit een landelijk team. Maar ja, ik ben dan ook vrij kieskeurig in hoe het allemaal in elkaar zit.

Een motor of regelaar is een ander verhaal. Daar kun ja vaak aan de buitenkant zien hoe het er mee is. Ook kan je vragen wat er mee gedaan is. En als het van een team piloot komt die er zo nog mee zou vliegen zal het wel goed zijn.

Een Lipo zou ik nieuw kopen aan het begin van het seizoen. Dan weet je tenminste dat er geen maffe dingen mee zijn gedaan en dat hij lekker vers is.

Anyway..... lekker off topic.

Verder nog ideeen om geld in de sponsor pot te krijgen?

ik kan me voorstellen dat je wedstrijden met nieuwe spullen vliegt,zou ik ook doen.
Voor mij als hobbysloper zijn mooie gebruikte modellen juist een kans om ook met F5B vliegen kennis te maken. afgelopen jaren heb ik vaak genoeg met bewondering naar die raketjes staan kijken maar als ik dan avionik op google zocht en de prijzen zag was ik snel weer terug op aarde en blij met mijn pylon 400.. een keer zoiets uitproberen en dan al 1000 euro voor een model en nog eens hetzelfde voor een setup.. dan ben je snel klaar met proberen.
de gebruikte hawk van GJ kopen was dan ook precies dat wat ik zocht voor eens kennis te maken met deze tak van sport.

sponsoring: ik heb overdacht of wij wat zouden hebben aan sponsoring.. gezien onze bedrijfstak(kinderopvang en debiteurbeheer), niet echt dus..onze sponsoring beperkt zich tot mezelf en mijn zoontje..

Laatst bewerkt:
Jan,

Met die Hawk heb je eigenlijk een nieuw toestel gekocht.
Die Hawk heb ik opgebouwd in de week voor de F5B meeting en heeft op de meeting zelf zo'n 4 vluchten gemaakt.

Groet,
Gerben

Jan,

Met die Hawk heb je eigenlijk een nieuw toestel gekocht.
Die Hawk heb ik opgebouwd in de week voor de F5B meeting en heeft op de meeting zelf zo'n 4 vluchten gemaakt.

Groet,
Gerben

weet ik wel, maar de instelhoek was al aangepast, de motor ingebouwd, de regelaar erbij en zwaartepunt bepaald. in mijn geval dus van alle gemakken voorzien. mijn vliegen is na een tijd minder gevlogen te hebben wat roestig..en dan is een vliegend model een geruststelling.. alles wat dan fout gaat ligt aan 2,4Ghz..hahaha. neehee ligt dan aan mij.

@GJ, heb je de kleding van Biggs gezien? dat kost echt weinig! een fleece voor 15 euro? ik kan het niet eens laten borduren voor dat geld.. wellicht is deze leverancier achterhalen een goed initiatief.
Ik ga daar ook even vragen, voor onze eigen vesten enz..

Laatst bewerkt:
Hallo,

ben net weer terug van 2 weken Limburg en kan nu weer wat actie gaan ondernemen.
Ik heb al wat adressen gevonden voor kleding, daar ga ik morgen achteraan.

Dan even over sponsoring.
Ik denk dat er geen Team Nederland bestaat, het moet nog blijken wie de beste vliegers van Nederland zijn.
Dus praten over Team Nederland en hun kleding / sponsoring heeft geen zin.
Het gaat meer over het sponsoren van faciliteiten, promotiemateriaal en apparatuur.
Faciliteiten is de club die zijn veld en mensen beschikbaar stelt. promotie materiaal is stickers, banners, publiciteit (evt kleding) en apparatuur is rakkensysteem en timing apparatuur.
Faciliteiten ga ik komende maanden hard voor bellen en zoeken.
Promotiemateriaal wordt nu al aan gewerkt en de apparatuur heb ik al gekocht.

Als iemand een sponsor zoekt zal hij het beste in zijn eigen omgeving kunnen gaan zoeken.
Dus een persoonlijke sponsoring.
Plaatselijke middenstand, modelbouwwinkel waar je je spullen koopt, werkgever.
Mijn werkgever sponsort een dragsterteam van een collega, dat gaat niet met geld maar o.a met tijd (hij krijgt vrij als dat nodig is) en per jaar mag er een bepaalde hoeveelheid electronica gekocht worden.

Je zal hoe dan ook resultaten moeten laten zien en ook dat je reclame maakt voor de sponsor, dus je moet in de publiciteit komen, iets wat heel moeilijk is in de nederlandse modelbouwwereld want het word, anders dan in Duitsland, nog altijd als speelgoed gezien.

GJ

Yup, anders heet die mooie beurs in Dortmund ieder jaar wel "Spielwaren Messe". ;)

Er bestaat trouwens wel een Team Nederland natuurlijk. Heb hier nog mijn deelnemers kaartje liggen van het WK in 2008. Daar staat wel degelijk Team Netherlands op naast mijn naam.

En wie de beste F5B piloot is in NL, dat lijkt mij ook makkelijk. Dat ben jij want je hebt nog geen rak gevlogen. Maar ondertussen wel hemel en aarde bewogen om het F5B vliegen weer op poten te zetten.

GJ, even een ander onderwerp. Hoe zit het met die romp en mallen? Ik krijg geen antwoord van jou via e-mail.

Zo even een oud topic naar boven blazen.

Ik zit er over te denken om arm zweetbandjes te kopen met f5b logo er op.
Deze wil ik in gaan zetten als prop houder op de romp.
Heb namelijk nu er een elastiek omzitten maar raakt steeds weg.

Zal even kijken wat de kosten zijn en hoe groot het logo zal worden.

Mocht er meer interesse in zijn hoor ik het wel.

Back