spreekbeurt over modelvliegtuigen

ja ik doe zelf ook modelvliegen bij trmc twents radio modelvliegtuig club en ik heb zelf een calmato piper cuore dc3 en een dizzy bird:D

Zoals gezegd, neem dingen mee om te laten zien. Een turbine helicopter zal er wel niet inzitten :mrgreen:, maar neem een toestel mee. Eentje die wat stootjes kan hebben. (als de hele kudde er omheen staat kan je het nooit weten en er ziet altijd wel iemand tussen die moet proberen hoe sterk het is)

Maar let wel op het volgende: het is een spreekbeurt. Als je een goede leraar hebt zal hij/zij jou het meest beoordelen op hoe vloeiend je het verhaal aan elkaar praat. Je hebt nog een paar dagen, dus oefen er een paar keer op. Laat geen stiltes vallen omdat je het even niet meer weet. Na iets wat duidelijk indruk maakt mag je best even enkele tellen stil zijn voor het effekt zoals dat dan wordt genoemd, maar pak het verhaal vloeiend weer op. Voorkom "eu" tegen elke prijs. Voorkom herhalingen. Zorg voor een lijn in je verhaal.

Hoe vliegt een vliegtuig.
De bouw van een rc vliegtuig.
De benodigdheden om er één te bouwen.
Wat kost het.
Het vliegen zelf: les vliegen.
Het brevet (die heb je, dus meenemen en laten zien).

Zo krijg je een lijn van begin tot het eind, praat je die vloeiend aan elkaar met zo hier en daar even pauze om iets te laten zien, dan wordt het een dikke tien. (als dat nog zo is, ik ben 41, misschien is het amerikaanse lettersysteem al over genomen)

Ik zou het ook wel leuk vinden dat ik ook een terugmelding krijg van diegenen die gebruik maken van de spreekbeurt uit post 9.
Laten weten hoe het gegaan is in de klas.

Succes met de voordracht.

Frank

netjes, wij kregen op de bassisschool geen punten alleen : goed/voldoende/onvoldoende,

even 1 vraagje, wat heb je allemaal laten zien? en verteld ben ik wel benieuwd naar,

Hallo Theo,

als tonprater/buutreedner moet ik hier even vermelden dat dit niet mogelijk is.
Je kunt nog zo'n goede tekst hebben, maar als je deze slecht vertelt, zal de waardering (lees: punt) laag zijn. Andersom geldt ook: vertel je een slechte tekst op een goede en leuke manier, dan kun je toch goed scoren! Hier zijn vele bewijzen van op de kletstoernooien tijdens de carnavalsperiode.
Maar dit is eigenlijk offtopic...
Gefeliciteerd n.veldhuis (wat is je voornaam eigenlijk?) met je goede score.

Grt Frank

Frank, dat klopt. Een leermeester van mij (Martin Graus, wat een akelige vent) heeft ooit tegen mij en de andere cursisten gezegd dat het er niet toe doet wat je verteld, als je het maar vol overtuiging kan overbrengen. Dus met andere woorden als je leugens verteld en je doet dat met volle overtuiging dan zullen de luisteraars dit klakeloos aannemen als de waarheid.

En ja, ik heb me met hem toen behoorlijk in de haren gehad over een mislukt trainingsgeval.............(hond beet trainer onnodig in zijn kruis......)

chips, hebben we geen smiley voor het uitproesten van de lach.......Want die situatie in lelystad was om te lachen voor mij. In mijn werk als hondengeleider bij de KLU en later mijn hobby in het trainen van verdedigingshonden had ik die situatie al vele malen meegemaakt en perfect uitgevoerd.

Maar terug naar die spreekbeurt over modelbouw

Laatst bewerkt door een moderator:
Back