springer Tug

je kan beter deze nemen:
Inkortbare onderhoudvrije schroefas, draad M4, R301-01 | Schroefassen / Propeller shafts | ModelbouwShopFlevoland
met een koppeling (bv die van Markjuhh)
en deze schroef:
Rechtsdraaiend, 35mm, draad M4, R156–03 | Serie 156 | ModelbouwShopFlevoland

wel iets wat duurder maar nu heb je wel echte Kwaliteit! ik heb nu deze schroefas in euhm... 3 boten zitten en hier heb je ECHT GEEN werk aan, niet smeren (al heb ik er wel een smeernippel op zitten voor het geval maar nu vaar ik er al 2 seizoenen mee.) dus vertrouw me nu maar want dit is GOED spul!

en je kan trouwens leuke details hier bestellen:
MARITIEM - Maritime | ModelbouwShopFlevoland

gr Brecht

is zeker mooi spul wat brecht aangeeft, maar voor een eerste bootje en weinig geld is die as die thijs zelf al linkt prima hoor, heb die serie ook in m'n speedbootje zitten (zo'n 22000 toeren per minuut) en gaat prima. zijn degelijke asjes voor weinig geld. als je die as neemt thijs, die je zelf al een aantal aangaf(moet ie wel de goede lengte hebben, er zijn nog meer maten in die serie), met de koppeling die derden ook aangaven en een schroef die er op past (M4 dan dus). schroef hoeft niet persé van messing aangezien je hem niet echt op prestatie bouwt(is eerste bootje nooit).

Gr. Sam

maar mark ben ik dan in 1 keer klaar dan?

met deze schroef as : Quartel Modelbouw - ROBBE Schroefas / 90 m. as 4 x 130mm

ben ik dan al klaar?

Wat je nodig hebt zijn:
- Een motor
- Een regelaar (ESC)
- Een servo
- Zender/Ontvanger
- Schroefaskoker + as
- Schroef (35mm voor de 540 motor)
- Koppeling om schroefas aan motor te maken
- Roer

De koppeling die ik linkte past met de 3.2mm kant op de motoras en met de 4mm kant op de Robbe schroefas.
De schroefas is niet zo heel lang, dus die moet passend in te bouwen zijn.

Laatst bewerkt:
Wat je nodig hebt zijn:
- Een motor
- Een servo
- Zender/Ontvanger
- Schroefaskoker + as
- Schroef (35mm voor de 540 motor)
- Koppeling om schroefas aan motor te maken
- Roer

De koppeling die ik linkte past met de 3.2mm kant op de motoras en met de 4mm kant op de Robbe schroefas.
De schroefas is niet zo heel lang, dus die moet passend in te bouwen zijn.

is dit de schroefaskoker?
Quartel Modelbouw - ROBBE Koppeling as-aansl. 2/3.2/4mm

Ik zal het 1 keer uitleggen.

Door de bodem van de boot steekt een koker, de schroefaskoker. In die koker zit de schroefas, die steekt aan de buitenkant van de boot iets uit de koker, op dat gedeelte zit schroefdraad, en daar draai je de schroef op. Het andere deel van de schroefas steekt aan de binnenkant uit de koker. Je hebt een motor, daar steekt een stukje as uit. Dat stukje as moet worden verbonden met het deel van de schroefas dat aan de binnenkant uit de koker steekt. En daarvoor heb je die koppeling nodig. En die koppeling van Robbe waar je net naar hebt gelinkt is prima.

ik krijg een regelaar van een kennis ;p lekker handig haha

en henk ik snap het al ;-)

Mooi. En neem af en toe even extra de tijd om de antwoorden door te lezen, dat voorkomt dat je dezelfde vragen opnieuw stelt. Andere tip, je kan je berichten ook bewerken, klik dan op "edit", rechtsonder het bericht dat je wil bewerken, en je kan nog wat aanpassen.

@Brecht: bedankt voor het voor me opkomen, maar in dit geval waarschijnlijk niet nodig, ik denk niet dat er teveel "attitude" in het bedankje van Thijs zat.

Dus je schroefas zit erin? Waarom vraag je dan nog steeds welke je het beste kunt kopen?
En je motor? En je roer? en je servo? Allemaal al klaar en werkend?

Back