springer Tug

Tja, de meeste mensen houden toch de een andere volgorde aan (eerst bouwen, dan schuren/plamuren en dan pas afwerken) aan. Maar als jij van dubbel werk houdt...

Tja, de meeste mensen houden toch de een andere volgorde aan (eerst bouwen, dan schuren/plamuren en dan pas afwerken) aan. Maar als jij van dubbel werk houdt...

Sluit ik me helemaal bij aan. Ten eerste hecht lijm niet goed op een geverfd oppervlak, wat niet handig is bij het waterdicht en stevig verlijmen van de askoker en de buis waardoor het roer naar buiten komt te steken. Bovendien is de kans dat je de aangebrachte lak beschadigd vrij groot als je nog dingen moet inbouwen. Dus beter eerst alles inbouwen, en pas daarna met lak in de weer gaan. Voor de opbouw maakt dat minder uit, die kan je nu best wel verven, maar de romp, liever pas later.

oké ik kan nog schuren hé. dan ga ik dat nog ff doen (dat moest ik toch al)

ik had namelijk te veel op 1 plek gespoten. dus ff schuren en wachten met de volgende laag

foto's komen er binnenkort aan! haha

I'm out...

vdungen.jpg

Beste Thijs.

Ik ben nieuwsgierig hoe het met je project gaat.
Het is wel slim om je romp spuitklaar te maken door hem te primeren.
Als de boot klaar is schuur je hem af en kun je hem spuiten. Dan heb je altijd nog de tijd om kleine beschadigingen bij te werken.

Zelf heb ik ook wel eens geen geduld en verf ik onderdelen terwijl ze nog niet helemaal klaar zijn. Dat maakt ook niet zoveel uit. Je leert van je werk.

Het gaat er uiteindelijk om dat je plezier hebt van de bouw van je boot.
Ik zou graag eens wat foto's willen zien van je werk.

Danny.

1425793_227276264105507_995581075_n.jpg

een totaalplaatje. de stuurhut is nog niet bepaald af. maar dat komt nog wel

ondertussen is de schroef en aandrijfas en de aansluiting ook al bestelt

beetje wazige foto. sorry daar voor deze is met de gsm getrokken

Het begint al heel wat te worden zo!

Altijd een grondverf of primer gebruiken. Die zorgt voor een goede hechting van de verf.

Thijs, ik heb nu 17 pagina's doorgelezen van jou topic, maar ben ik er wijzer van geworden nee.
ik mis foto's.
bovendien had je misschien eerst een aantal topics over de springertug op het forum kunnen doorlezen, dan had je een stuk minder vragen gehad.
en ook een bezoek aan een modelbouwwinkel scheelt soms een hoop vragen.
maar toch heel veel succes verder met de bouw.
groetjes piet

hoe verwerken jullie de antenne van de ontvanger eigenlijk? die moet toch ergens uit steken om goede verbinding te krijgen? hoe doen jullie dat?

hoe verwerken jullie de antenne van de ontvanger eigenlijk? die moet toch ergens uit steken om goede verbinding te krijgen? hoe doen jullie dat?

Plaats eens een plaatje van je zender en ontvanger. Is het een setje dat werkt op de zoveel MHz, dan heb je inderdaad de beste ontvangst met een sprietantennne. Is het een 2.4 GHz setje, dan kan de antenne prima tegen de onderkant van het dek.

Back