springer Tug

1471166_230018177164649_182475504_n.jpg

update! het dek zit er op.ik moet nog was schuren maar dat komt wel goed

nu nog de cabine

Thijs, ik waardeer je enthousiasme, maar ik wil je nu toch even waarschuwen: Bouw éérst deze af, of in ieder geval zo ver af dat je aan het detailleren bent, en ga dan pas met een tweede boot bezig. Zeker als beginnende bouwer is het overzicht snel zoek als je met meerder modellen tegelijk bezig bent.
Je kan beter rustig aan starten, op die manier kan je ook leren van eerder gemaakte fouten. Sommigen komen ook pas aan het licht na een paar keer varen.

water aangeraakt!

hallo allemaal

ondertussen heeft de boot het water aangeraakt. geen enkele lek gelukkig:D

680443_231483123684821_732520396_o.jpg

met stenen er in voor de everwicht

1102750_231483637018103_894829416_o.jpg

met het dek. en dat die door middel wat gegaan, dat is zo'n pure beginners fout :P

Pfoe, daar moet nog behoorlijk wat gewicht bij voordat die op de waterlijn ligt.
Gefeli met de waterdichtheid, nu snel (maar wel netjes...) de techniek er in en dan het dek er op, dan kan je een proefvaart gaan maken.

ja klopt er veel gewicht. maar het is wel een les dat ik deze boten niet "te" hoog moet maken

en ik moet nog een hele kleine schroevendraaier hebben voor de aandrijfas . en niet te vergeten een roer. ik zal binnen kort eens beginnen met het roer

Een springer heeft best wel voordeel van wat extra diepgang, ze hebben nog wel wat de neiging om te schommelen en over te hellen in de bochten. Diepgang == extra gewicht om onderin te stoppen == meer stabiliteit.
Kijk hoe ver je komt met je accu's en motor en gebruik bij voorbeeld daklood dat je helemaal onderin stopt, liggend op de bodem. En doe dat ballasten bij voorkeur in het water (zo kan je direct zien waar nog wat gewicht bij moet of juist weggehaald) en als je boot in grote lijnen af is (om te voorkomen dat toevoegingen het zwaartepunt veel laten verschuiven).

oké thanks voor de tips, ik ben ook bezig met een nieuwe cabine en stuurhut. een die ik echt mooi vind

plus ik doe de manier dat de cabine over de randjes heen lopen

Hoi Thijs, dat werkt goed door een gaatje in het midden van het raam te boren en dan het zaagje van een figuurzaag er door heen te voeren. Zaag vastzetten in de beugel en zagen maar! Succes!

Back