springer Tug

En welke spanning heb je dan gemeten?

Er worden oplossingen gegeven en vragen gesteld om je te kunnen helpen, maar je ratelt maar door.

Probeer nu eens de helpers te volgen ipv heen en weer te stuiteren.

dat gaat niet lukken :( de stekkers zijn van tamiya daar zit een soort huls om de pinnetjes

tamiya-stekker-met-bus-en-aansluitkabel-25-cm_9528_1.jpg

dat is die stekker die ik heb.. daar zit een hulletje om het pinnetje. hoe zou ik daar dan bij kunnen?

je kan de pennen van je tester naast de rode en zwarte draad bij in het stekkertje steken.
het kan handig zijn een 2de persoon er bij te hebben omdat 2 handen wel eens te weinig kunnen zijn om alles vast te houden en gelijktijdig de zender te bedienen.

zet hem op , je kan het :)
vgr
Marc

is afgesloten volgens mij. wat ik wel kan doen is 2 gaatjes boren en het siliconen rubber. tot dat ik de stroom kabel zie, en daar dan de multimeter pinnetjes in doen

Via de achterkant kun je er vaak wel de pennen van de multimeter in steken
Of je duwt er een dun kabeltje in een doet die om de pennen van de multimeter

De meeste multimeterpennen zijn dermate dik dat ze prima aan de achterkant tussen kunststof en metalen deel van de connector klemmen. Toen ik nog geen lader met automatisch afslag had, en zelf moest bepalen wanneer de accu vol was, stak ik ook zo de pennen in de connector, en dan zelf regelmatig op de voltmeter kijken.

het is me toch gelukt..
als je de niks geen gas geeft meet de multimeter 8.01 v
en als je vol gas geeft geeft ie 7,94 v aan. klopt dat wel?

En kan je nu de motor rechtstreeks op de batterij aansluiten zonder regelaar er tussen .
Draait de motor dan sneller als met regelaar en vol gas?
Vgr
Marc

vol gas is niks nu. en hij stopt af en toe zoals ik al zij. ik kan het proberen wat hij moet toch andersom gesoldeerd worden
is er anders ook nog iets ander's wat ik eerst moet proberen??

De spanningsval die je nu aangeeft is prima, dat is 0,07V en dus te verwaarlozen. MAAR, dit is waarschijnlijk UIT het water gemeten, niet?
Nu nog een keer, maar dan IN het water. Kijken wattie doet.
En daarna toch de boel lossolderen. Kom op, het zijn maar twee draadjes.

@ Harm: Waarschijnlijk NiMH of misschien nog NiCD, bedrijfsspanning 7,2V volgeladen 8,4V

je begrijpt me niet
precies.
Maak eens een kladje met meetresultaten.

Boot op de kant:
Op de accu los 8.01V
Op de accu motor volaan 7.94V
Op de motor volaan ...V
Motor direct op de accu ...V

Boot te water:
Op de accu los ...V
Op de accu motor volaan ...V
Op de motor volaan ...V
Motor direct op de accu ...V

Thijs zegt dat er 6.6 op de accu staat, dan is het vast geen 1.2V per cel.
Vandaar mijn vraagteken. :cool:

ja klopt.. vol opgeladen staat er 8.4 v op.. of is mijn accu dan toch niet goed opgeladen:shock: maar dan zal dat nog niet goed zijn. dan heb ik maar ong 2 v om te gebruiken voor de motor. het is een nimh accu. en het is uit het water gemeten ja

Kan het voltage niet terug lopen bij ouder worden van de accu?
Of is het alleen de duur van leveren van een bepaald voltage dat korter wordt na verloop van maanden/jaren?

Back