springer Tug

Hoe ouder de accu hoe sneller je voltage instort.
Ligt er ook veel aan hoe erg je hem mishandeld tijdens zn leven.

Ook capaciteit (mAh) word minder.

Meer weten over NIMH accu's?
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan blijft de accu iig op spanning en zal daar het probleem niet zitten.

Dan blijft over: Je regelaar die niet goed is of een motor die te weinig toeren draait/te kleine schroef/te weinig spoed.

Je had geloof ik nog een regelaar zei je?
Zet die er eens in en kijk eens wat ie dan doet.

Dan blijft de accu iig op spanning en zal daar het probleem niet zitten.

Dan blijft over: Je regelaar die niet goed is of een motor die te weinig toeren draait.

Je had geloof ik nog een regelaar zei je?
Zet die er eens in en kijk eens wat ie dan doet.

ja. ik heb er nog 1 liggen.. aan de motor kan het bijna niet liggen... de vorige eigenaar vond hem zelfs overkill. ik zal die andere regelaar er eens aan solderen. dat is trouwens een graupner v15r

voltage meten is minder werk, maar het lijkt erop dat je dat niet wil.

jammer!
ga maar lekker solderen.

heb je reactie nog niet gelezen. was net mijn vorige bericht aan het schrijfen. ik wil er alles aan doen (wat mij lukt ten minste)

de spanning is 7.94 v als de motor vol gas draait. hoe moet ik kunnen zeggen hoe hard de motor draaid:D

Als de motor hard genoeg draait vaart je springer precies zo hard als jij wil ;)

Doet ie dat niet kan je:
- Meer of minder voltage naar de motor sturen voor meer of minder toeren,
- Grotere of kleinere schroef monteren,
- Meer of minder spoed op je schroef nemen.

Belangrijkste hierbij is wel dat je binnen de specs van de motor blijft, anders gaat er ergens rook ontsnappen.

Daarvoor zij ik nog te meten wat voor voltages er waren.
Dat werd niet gedaan, dus dan moeten we op deze manier ff uitsluiten of alles werkt zoals het hoort te werken.

Als alles werkt zoals het hoort te werken dan is mijn vorige post van toepassing.

precies.
Maak eens een kladje met meetresultaten.

Boot op de kant:
Op de accu los 8.01V
Op de accu motor volaan 7.94V
Op de motor volaan ...V
Motor direct op de accu ...V

Boot te water:
Op de accu los ...V
Op de accu motor volaan ...V
Op de motor volaan ...V
Motor direct op de accu ...V

Dit meten, of ff regelaar wisselen.

Heb je nu al de accu direct op de motor aangesloten en dan de boot in het water gehouden? Als je dan nog steeds maar minimale snelheid hebt, zal geen enkele regelaar je kunnen helpen, dan is er wat anders mis.

Ten 2e, wat voor accu is het nu? Harm haalde terecht aan dat 6.6 volt typisch is voor LiFePo accu's, maar die horen vol niet boven de 8 volt aan te geven voor een 2 cell accu. Dus of het is geen LiFePo accu, of je laad hem op het verkeerde programma, en hij wordt als LiPo geladen = 8.4 volt vol. Dat zal ook niet echt goed zijn, dus probeer eens helder te krijgen wat je hebt.

En draait je as wel soepel? Je bent met de koppeling bezig geweest, misschien toch iets verbogen bij het sneuvelen van de vorige koppeling, etc. Te veel dingen die je niet weet, en als je dan maar wat dingen in het wilde weg gaat doen, is de kans dat je het snel oplost kleiner dan de kans dat welwillende mede forumleden hun geduld verliezen, en stoppen met helpen. ;-)

Back