springer Tug

Dat kan Thijs, het zijn 2 afzonderlijke deeltjes in de regelaar waarvan 1 defect kan zijn.
Het is ook mogelijk dat de regelaar dient geprogrammeerd te worden of verkeerd is geprogrammeerd. ( dit durf ik niet met zekerheid zeggen daar ik je regelaar niet ken )

Je kan nu natuurlijk ook je andere regelaar meteen plaatsen als niemand je kan helpen met het al dan niet programeren.
Ik stel wel voor om alles eerst met kroonsteentjes te verbinden, en als alles werkt kan je bepaalde verbindingen opnieuw solderen. Dit is een kwestie van een hoop werk te besparen als het mis gaat zoals nu.
vgr
Marc

zo.. ff de regelaar er tussen uit gehaald. de motor wil heel snel voor uit als ik hem op de accu zet!

dan is het toch de regelaar?

Kijk, nu ben je dingen aan het uitsluiten. Door het probleem "in blokjes te hakken" en dingen los van elkaar gaat testen, kom je meer te weten. De as zit dus blijkbaar niet vast, de accu is ook ok zo te zien, en ook je motor is in orde.

Dat is wat een paar pagina's terug ook is getracht je uit te leggen, vandaar de frustratie dat je door bleef knutselen zonder plan van aanpak. ;)

1. Make sure all the cable leads are properly connected.
2. Turn the transmitter on and check the servo travel of the throttle channel which should be ±100% or, with
Multiplex R/C systems, ±80%. Graupner/JR, Multiplex systems need reversing (REVERSE) the throttle arm
travel! With Robbe/Futaba systems, the latter should be set to “NORMAL” = 1.5ms. The throttle trigger
should now be either at position “Motor off”! The throttle range and neutral position is fixed. You may
correct the transmitter way and neutral position on the transmitter.
3. Turn the transmitter on (position “ON”), then push the throttle lever into position “Motor off ”.
4. Connect the battery to the controller, mind the correct polarity. Plug in the power battery and try only once
to plug in. Do not touch the contact several times.
5. Switch on the speed-controller.
6. The speed controller is now ready to use
7. Move the transmitter stick forward, to drive forward. Move it backward to drive backwards.
8. After operating, switch off the speed-controller and disconnect the drive battery

dat staat in de handleiding. dat zal ik ook eens proberen

Dat is wat een paar pagina's terug ook is getracht je uit te leggen, vandaar de frustratie dat je door bleef knutselen zonder plan van aanpak. :wink:
Ik geloof dat met name Harm (Baggeraar) de moed heeft opgegeven, nu... Zeker als ie dit leest:
zo.. ff de regelaar er tussen uit gehaald. de motor wil heel snel voor uit als ik hem op de accu zet!

dan is het toch de regelaar?
Ik moet toch zeggen dat hier voor jou, Thijs, een wijze les uit te trekken valt:
Stel een duidelijke gedetailleerde vraag en zet duidelijk neer wat je doel is.
Je ziet dat het effectiever is wanneer je eerst rustig een paar keer de antwoorden goed had gelezen.
Ga pas daarna met de antwoorden die je krijgt zorgvuldig aan de slag, je ziet, dit had dan sneller opgelost geweest.

Daarbij komt nog dat mensen minder snel geneigd zijn om je nog weer te helpen, immers: Ze lijken tegen een bakstenen muur te praten.
Het viel/valt me namelijk op dat je de antwoorden lijkt/leek te negeren en gewoon je eigen pad ging. Mag, maar vraag dán geen hulp.
Dat scheelt de meeste leden een hoop werk (goede raad geven) en een hoge bloeddruk omdat ze zich frusteren het voor niets te doen (de goede raad hadden ze net zo goed niet kunen geven).

Ik wilde dit toch even gezegd hebben.

Ik geloof dat met name Harm (Baggeraar) de moed heeft opgegeven, nu... Zeker als ie dit leest:

Ik moet toch zeggen dat hier voor jou, Thijs, een wijze les uit te trekken valt:
Stel een duidelijke gedetailleerde vraag en zet duidelijk neer wat je doel is.
Je ziet dat het effectiever is wanneer je eerst rustig een paar keer de antwoorden goed had gelezen.
Ga pas daarna met de antwoorden die je krijgt zorgvuldig aan de slag, je ziet, dit had dan sneller opgelost geweest.

Daarbij komt nog dat mensen minder snel geneigd zijn om je nog weer te helpen, immers: Ze lijken tegen een bakstenen muur te praten.
Het viel/valt me namelijk op dat je de antwoorden lijkt/leek te negeren en gewoon je eigen pad ging. Mag, maar vraag dán geen hulp.
Dat scheelt de meeste leden een hoop werk (goede raad geven) en een hoge bloeddruk omdat ze zich frusteren het voor niets te doen (de goede raad hadden ze net zo goed niet kunen geven).

Ik wilde dit toch even gezegd hebben.

ik snap er zelf bijna niks meer van. het lijkt alsof je tegen een bakstenen muur praat omdat ik zoveel moet doen en meten enz (ik probeer heus de schuld niet naar jullie te schuiven) ik weet echt niet meer wat ik moet.

ik ga binnenkort wel naar een kennis. die heeft veel verstand van dit soort dingen, ik hoop dat hij iets er tegen kan doen. dan kan ik ook zien enz hoe hij het oplost enz

na een lang gesprek met iemand die ervaring heeft met die regelaar(ga geen namen noemen) kwam er uit dat hij echter stuk is. ik heb de zender en ontvanger ook al eens omgewisseld met een andere.

Was de regelaar wel sterk genoeg voor de motor die je er nu in hebt? Anders iets om rekening mee te houden, voordat een nieuwe regelaar ook gaat sneuvelen. Aangezien dat je met 6 cell NiMh vaart, zou de 45A regelaar van HobbyKing een optie kunnen zijn, is ongeveer een tientje, en je kan de rem uitschakelen.

Als hij dan toch niet goed contact maakt denk je dat de regelaar kapot is, terwijl er slecht contact is.
Heb je geen kroonsteen liggen?

Back