springer Tug

Als je geen filmpjes hebt, zou ik inderdaad de vaardag even afwachten en daar even rondvragen. Troubleshooten is zó veel makkelijker als je het bootje gewoon even in handen hebt...

Laat ons uiteraard ook even de uitkomst weten!
 
Als je geen filmpjes hebt, zou ik inderdaad de vaardag even afwachten en daar even rondvragen. Troubleshooten is zó veel makkelijker als je het bootje gewoon even in handen hebt...

Laat ons uiteraard ook even de uitkomst weten!


Je neemt hem toch mee naar hengelo de 14de?
Ik wel er best met jou naar kijken,
Wat voor prop zit er nu op, Hoeveel mm en wat voor bevestiging? Schroefdraad m4 toevallig?
 
Laat ik helemaal aan jou over, als je het niet vertelt zoekt hij geen oplossing en als je het wel vertelt doet hij er niets mee. ;) ;)
 
Waaron zou ik er niks mee doen?
Jeffrey dat zou heel fijn zijn. Ik zal je als ik thuis ben de link sturen

ik doe er alles aan om deze boot varend te maken
 
Is het dat ik een nog grotere schroef kan draaien? Volgens iemand had de motor alleen meer toeren dan met vertraging

Als de motor niet warm wordt,
Maar als je m4 aansluiting in de schroef hebt, heb ik nog een paar schroeven liggen, kan ik je ook wel een keer brengen en misschien even gereedschap mee en testen aan de waterkant.
 
Is het dat ik een nog grotere schroef kan draaien? Volgens iemand had de motor alleen meer toeren dan met vertraging


Warm, heel warm. Je hebt nu veel minder toeren op de as dan in de vorige situatie, toen de motor is doorgebrand. En je hebt een kleinere schroef geplaatst. Daardoor heb je veel minder voorstuwing. Vergelijk het maar met een auto, je schakelt terug naar de 1e versnelling, en zet er kleinere banden onder, dan ga je een stuk langzamer. Door de vertraging heb je meer koppel op je as, en geldt de vuistregel dat je de schroef kleiner moet kiezen dan de diameter van de motor niet meer.

Als je nu een 3-blad schroef hebt, zou je bijvoorbeeld een 5 mm grotere 4-blad kunnen nemen. Misschien kun je nog wel groter, 6:1 is een forse vertraging.
 
Ik heb hier nog een drieblads 40mm liggen,
Misschien dat de boot dan wat beter vaart...
Zal vanavond even kijken waar doe ligt,
Als ik hem vind, zal ik je een pb sturen....
Dan kan ik wel een keer langs komen om te testen zodat je zeker weet of hij 14 september gereed is.
 
Wat ik overgigens ook nog kan doen is de vorige eigenaar vragen welke schroef hij er mee draaide en hoe zwaar zijn boot is (het gewicht speelt denk ik ook mee?)

Dit lijkt me de beste optie.
Dit had ik waarschijnlijk als eerste gevraagd als iemand mij een motor aan zou bieden.
 
Quartel Modelbouw - ROBBE Scheepsschroef 35mm Rechts

Die heb ik er nu onder. Bedankt Jeffrey. Als je dat zou willen ;-)
Henk bedankt voor je antwoord dus ik kan nog een grotere schroef nemen omdat het een grote/vorse vertraging is?

Wat ik overgigens ook nog kan doen is de vorige eigenaar vragen welke schroef hij er mee draaide en hoe zwaar zijn boot is (het gewicht speelt denk ik ook mee?)


Die schroef heb ik onder mijn Paul Denker, een redelijk snelle boot, vertraging 2,5:1 en dan 45mm schrioef, iets afgetopt tot 42mm.
 
de bladen (2 bladen) van de schroef zijn 2 cm hoog zeg maar. dat is 40 mm zonder het midden zeg maar

full29819602.jpg

daar heb ik de bladen op gesoldeerd
 
Slecht contact.(anders zijn je koolborstels op, maar ik dacht knipperende led's te zien op de regelaar)
Als je zo nog 5 minuten doorvaart en dan overal voelt brand je vanzelf ergens je vinger: daar zit de fout.

wat doet hij eigenlijk op halfgas?


edit:
als je regelaar knippert zou het kunnen zijn dat die regelt.
Motor niet ontstoord soms?
 
Back
Top