springer Tug

is ook nog niet volgas ;-)

er was nog een visser en m'n boot maakt nog wel wat geluid
en ik hoef ook niet veel te duwen. geen tonnen zand :P ofzo

de duwbak staat ondertussen in nog een laag verf zodat die zondag ook mee kan. ook ga ik een houder voor mijn mobiel maken voor in de duwbak ;-)

Laatst bewerkt:
beter uitgelijnd dan toen de transmissie er nog op zat

Dat zegt nog weinig. Ik weet niet of je de tips kent om de uitlijning echt goed te krijgen. Eentje is met multimeter op ampere stand meten wanneer je de laagste stroom meet bij stationair lopende motor. Een andere is een starre buis te nemen tussen motor en schroefas, zodat deze verplicht in 1 lijn staan. Dan de motor vast te zetten, en de starre koppeling vervangen door een kruiskoppeling of stevige rubber slang, zoals markjuhh suggereert.

Het kost even wat werk, maar de beloning is een stillere boot, en lager stroomverbruik.

ik merkte op dat de as er schudde eigenlijk wel logisch met een kit afsluiten:rolleyes:

dus nu heb ik alle kit weg gehaald en vervangen door bruislijm met binnen in een blokje uit die op de as en op de onderplaat vast zit zeg maar

ik heb wel geleerd dat kit geen optie meer is in de modelbouw. ik zou de uitlijning idd opnieuw kunnen doen ;-) hij staat een paar mm boven de as zelf

hoi iedereen

na wat chatten met een mede modelbouwer heb ik weer iets geleerd. het uitlijnen van de as is dat de as haaks staat tegenover de romp. dat is al heel wat anders dan wat ik dacht ik dacht dat ze met uitlijnen de koppeling recht hebben bedoelen

met een paar aanpassingen is alles uitgelijnd en mooi recht tegen over de as

sorry voor de verwarring

eh...
De motor met de as uitlijnen ís ook het "koppeling recht hebben". De as van de motor en je schroefas staan idealiter exact in elkaars verlengde. Dat is dus zelden haaks ten opzichte van de romp!!!

Ik weet dus niet met welke modelbouwer je hebt gechat, maar die heeft het óf niet zo goed begrepen, óf niet zo goed uitgelegd. Of jij hebt zijn uitleg niet goed begrepen...

Back