Sprinter

Heeft iemand vliegervaring met de Spinter?

http://www.modellhobby-shop.de/e-vendo/index.php

E-Hotliner der Extraklasse, GFK Rumpf silber eingefärbt, einteilige Styro/Balsa Fläche mit Oracover bespannt.
Hervorragende Kunstflugeigenschaften und doch keine Gefahr des Strömungsabrisses da das bekannte MH 30
Profil beste Allroundqualitäten hat.
Das Modell wird über Höhen-und Querruder gesteuert.
Spannweite 1,75m ,Rumpflänge1.00m , Leergewicht 620 g. Antrieb mit Power Drive 600 HS oder Phasor 30/3
bei 8-12 Zellen.

Ziet er voor het geld niet verkeerd uit.
Het is niet een echte hotliner, gedeelde vleugel is moeilijk sterk genoeg te maken.
Wat ik er her en der van hoor is hij goed, vergelijkbaar met een Lift Off van Simprop, hoewel die een eendelige vleugel heeft.
Voor de gemiddelde vlieger een leuk snel ding maar niet een "echte hotliner".

GJ

Hoi,

Ik heb een sprinter.
Setup:
Mega 22/30/3
Prop 10 x 6
10 cellen of 3 lipo's
40 ampere regelaar.

De Sprinter is een snelle kist die vooral goed kan aanduiken. Breng hem omhoog en laat hem bijna loodrecht naar beneden komen en langs je heen suizen. Gaaf om te doen.
Het is geen gemakkelijk vliegtuig. De vliegsnelheid moet redelijk hoog gehouden worden anders valt hij om.
De landingssnelheid is hoog. Ik gebruik de rolroeren als remkleppen. dat scheelt, maar je moet wel aanvoelen hoe je hier mee om moet gaan.
Ben tot nu toe twee keer licht gecrasht. Vleugel bleef heel. Romp wat gescheurd. Goed te repareren met matjes en hars.

Geen beginnerskist.

groet,

kees

Back