Spuitbus wit (zonder verkleuring ?)

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door JamieMw, 20 okt 2017.

  1. JamieMw

    JamieMw

    Lid geworden:
    20 okt 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Rotterdam
    Hi !

    Ik verzamel al een tijdje miniaturen en heb vandaag een miniatuur gekocht via ebay en ontvangen en die is helaas nogal aangeslagen van tja rook en zonlicht denk ik. Het materiaal is fiberglass / glasvezel plastic en (heel dom) ik heb iets te hard gepoetst op een paar plekjes met aceton waardoor nu het materiaal hier en daar zichtbaar is. Aangezien het model origineel wit zijdeglans is dacht ik dan spuit ik er gewoon overheen.

    Nu heb ik wel enigszins ervaring met spuitbussen en de meeste goedkopere spuitbussen verandert de witte kleur gewoon relatief snel in een gelig witte kleur. Aangezien het een redelijk duur miniatuur is zoek ik ook het beste merk dat zolang mogelijk mooi blijft.

    Welk merk spuitbus zouden jullie aanraden ? Ik dacht zelf aan de mini spuitbusjes van revell... maar heb hier alleen ervaring mee met felle glanzende kleuren.
     
    MartinuS vindt dit leuk.
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Motip acryl (acrylaat) is goed, weet niet of ze zijdeglans of mat hebben. Heb minder goede ervaring met hun alkyd verven.
     
    MartinuS vindt dit leuk.
  3. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Ik neem voor de witte kleur steeds MOTIP witte primer .
    Deze is tussen mat en satin en ongevoelig voor zonnelicht .
    De cabine's van mijn radiografische modelschepen worden hier ook mee gespoten en zijn na jaren varen nog steeds mooi wit .
    Best enkele dunne laagjes om een perfekt resultaat te bekomen .
    Groetjes
    Ronny
     
    Rick NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina