Spuiten op lexaan

Help!!
Ik ben de Robbe Dusseldorf aan het bowen(als beginneling).Tot nu toe mits wat herbeginnen, julie forum,ebay enz lukt het vrij goed.
Nu echter een probleem. De cabine is gemaakt denk ik uit "LEXAAN".Ik heb die eergisteren na ontvetten, afplakken van ramen met primer RC Colors in spuitbus gespoten. Gisteren na wat fijnschuren zonder de grondlaag weg te schuren gespoten met lakverf(Dupli color van Gamma).
Door omstandigheden( ik zeg zelf voordat julie reageren AMATEURKE ) heb ik twee uitlopers.
Deze morgen wil ik deze wegschuren tot op de grondlaag en met de lak herspuiten met als gevolg dat de vorige lagen oplossen en rimpels maken.
Wat is de volgende te ondernemen stap of stappen om het weer goed te krijgen? En Ook welke fout heb ik gemaakt?
Ik zie nu wel, als ik met mijn nagel krab dat ik tot op de lexaan alles wegkrab ( geen hechting)

Om lexan te verven moet je verf gebruiken die daarvoor geschikt is.
Dit is de enige verf die zal houden. Alle andere zullen terug loskomen.

Lexanverf is te koop in elke goede (rc)modelbouwzaak. :wink:

Droop

hallo
plaats even een foto van het te spuiten object,
het is toch de boot dusseldorf??!!!
is het een doorzichtig object??!!
zo ja dan lexan en zou je van binnen moeten spuiten met tamiya ps verf,
de doorzichtigheid zal dan voor glans zorgen en beschermen tegen krassen,net als bij de rc modelautoos,kijk op topic spuitcabine voor meer info,
als het een object dat van buiten gespoten moet worden zou je tamiya ts verf moeten nemen met wel eerst de grondverf van tamiya,
om de verf weg te halen is er een paint killer,zelf geen ervaring mee zie ook daarvoor in spuitcabine topic bovenaan startpagina forum,
of kijk in beschrijving wat zij ervan melden over benodigde verf voor plastics of lexan,qua merk raad ik enkel tamiya aan,heb ik de beste ervaringen mee,of grote kunstof delen met motip autolakken bijv romp,
hopelijk heeft u hier wat aan,
mvg markioo

hoi opabob

ik heb nog een afbouwset liggen van de dusseldorf.
anker, kettingen, railing, reddingsbootjes enz

is dat iets voor je boot?

mvg hans

Back