Spuiten van een Hara Look a like

zal hier proberen uit te leggen hoe ik mijn kappen altijd spuit

Foto 1 de kap zoals je hem koopt
PICT0056%20%28Small%29.JPG

Foto 2 Ik knip meestal eerst alles uit maar je kan er ook voor kiezen om dat pas te doen als die al gespoten is.
PICT0057%20%28Small%29.JPG

Foto 3 Daarna de kap goed wassen en daarna krijgt die 3 laagjes met Liquid mask aan de binnen kant, zorg er wel voor dat je het gelijkmatig over je kap verdeeld. Als je het goed heb gedaan is het ongeveer even dun als huishoudfolie.
PICT0058%20%28Small%29.JPG

Foto 4 Als dat gebeurt is teken ik het patroon er op met permanent markers. Gebruik verschillende kleuren daarvoor om aan te geven wat welke kleur moet worden. Markeer ook meteen de body posten
PICT0172%20%28Small%29.JPG

Foto 5 Daarna het patroon aan de binnen kant uitsnijden. Gebruik hiervoor een nieuw mesje maar zorg er voor dat je dan niet te diep snij anders ga je door je kap heen. Daarna met je nagel een beginnetje maken (of voorzichtig met een mesje) en het masker er voorzichtig uit los trekken. En daarna kan de eerste kleur er op. Begin altijd met de donkerste kleur eerst.
PICT0174%20%28Small%29.JPG

Foto 6 laagje zwarte verf
PICT0175%20%28Small%29.JPG

Foto 7 Laagje Flour Roze en daarna over spuiten met wit om de kleur nog feller te maken (ligt aan fototoestel dat die niet zo roze lijkt nu)
PICT0177%20%28Small%29.JPG

Foto 8 Daarna nog een mooi zwart fade lijntje onder het roze spuiten en daarna de kap met wit afspuiten. Ramen ondoen van Liquid mask, een beschermende laag in de kap spuiten tegen brandstof, stikkers plakken en je hebt een hara kap.
PICT0179%20%28Small%29.JPG

Nou klinkt dit allemaal misschien best wel makkelijk maar om zo'n kap te maken koste het me toch wel een uurtje of 8 werk het meeste werk zit hem dan in het uitsnijden van het liquid mask.

Ik heb het volgende gebruikt hier voor;
* Bob Dively Liquid mask maar je kan ook Fasmask gebruiken
* Faskolor verf
* Airbrush met compressor
* en een hoop geduld

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben

Heel netjes en duidelijk als ik straks ook ga beginnen met Airbrushe moet mij het ook wel lukken met het uitsnijden enzo :)

Maar straks eerst ff die double action onder de knie krijgen.

mooi, maar nou vraag ik me nog af, hoe dik zit dat mask en hoe haal je het weg? ik bedoel, met mes, of pellen, of knippen>>

als je dat mask spul erop kwast, hoe lang duurt het dan voor je het kan snijden en wegpellen ?

Gerard_nl zei:
als je dat mask spul erop kwast, hoe lang duurt het dan voor je het kan snijden en wegpellen ?

Je kan het eventueel versnellen door er met de föhn over heen te gaan maar ik laat het meestal een nachtje drogen

heel netjes...

goede info voor de beginnende airbrusher..

groeten bennie

mooi, maar nou vraag ik me nog af, hoe dik zit dat mask en hoe haal je het weg? ik bedoel, met mes, of pellen, of knippen>>
Ik breng altijd 4 laagjes Fasmask op. De ene laag haaks op de andere gesmeerd. Na het aanbrengen van een laag even met een haarföhn droger blazen en tussen het aanbrengen van elke laag 30 minuten wachten. Vervolgens inderdaad een nachtje lekker laten liggen totdat het masker helemaal transparant is geworden (als deze nog wit/blauw is, dan is het nog niet volledig opgedroogd).

Snijden kun je doen met een vlijmscherp hobbymesje of scalpel. Als je hele kleine bochtjes wilt snijden, moet je op zoek gaan naar een heel klein puntmesje waarbij de punt kan draaien in de kop (zitten o.a. in snijplotters, even vragen bij zo'n stickertent ;)). Bedoeling is alleen het masker te snijden en niet de body. Kwestie van oefenen. :? Het gesneden stuk masker kun je voorzichtig weghalen met de punt van een lang mesje, eenmaal het eerste hoekje los kun je voorzichtig de rest lostrekken.

Back