Spuiten van een Model

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door R o g i e r, 6 nov 2002.

  1. R o g i e r

    R o g i e r Guest

    Hallo,

    Hoe en waar spuiten jullie je model. Ik heb dan 2 Comtesse's staan, 1 is bijna af, maar door de temperatuur kan ik de andere niet spuiten. Ik hoor veel mensen die in de winter doorwerken, hebben die een spuitcabine of zo?? En waarmee spuiten jullie je modellen?? Ik gebruik zelf Tamiya verf vanuit een spuitbuis. Hebben jullie Airbrush sets??

    Groet,
    Tacking!!
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Spuiten...

    Hallo Tacking!!
    Ik spuit mijn modellen meestal met Tamiya uit de spuitbus in m'n schuur met de verwarming aan (in deze tijd)
    Het enige nadeel van deze verf vind ik dat de spuitmondjes zo breed spuiten dat je het deel wat niet onder de verf moet komen hééél goed afgedekt moet zijn. (En dan nog komt door de nevel soms verf op oppervlakten die niet de bedoeling zijn... :cry: )
    Voor de rest: prima verf, droogt goed, een aantal dunne lagen voorkomt 'zakkers' :) .
    Kleine onderdelen spuit ik met de airbrush; Tamiya Acrylverf.
    Wederom: snel droog, goed strak, alleen: overspuiten met lak, anders is je verf snel beschadigd.

    groet,
    Roel.
     
  3. Parzival

    Parzival

    Lid geworden:
    22 mei 2002
    Berichten:
    62
    en dat spul vreet niet door de bodem? gezien je logo!?
     
  4. Hannibal

    Hannibal Guest

    Ik spuit alles met de airbrush met heller verf of humbrol en grote oppervlakken grond ik eerst met gewone bouwmarkt verf ook via de airbrush.
     
  5. R o g i e r

    R o g i e r Guest

    Nou heb ik een model van een vriend gekocht en die is met een te grove korel geschuurd, resultaat diepe groeven in de ABS hull. Hoe kan ik dit oplossen?? Is er een filler die ik erop kan spuiten??

    Groet,
    Tacking
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Spuitplamuur,

    te verkrijgen bij Halford's. wel even informeren of ABS hier tegen kan.
    Opspuiten, laten drogen, nat schuren (buiten graag!!) met nr 600 waterproof schuurpapier of fijner. Daarna eventueel polijsten met koperpoets (brasso) o.i.d.

    Succes!
    Roel.
     
  7. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Ik spuit de handel op zolder, die nevel van kunststofverf veeg ik weer weg. Nee, je kunt niet bij mij op zolder spuiten..... :wink:

    Rob.
     
  8. R o g i e r

    R o g i e r Guest

    Ja dat zou mooi zijn, Alkmaar -> Zutphen om een model te spuiten. :D Was ik ook niet echt van plan Rob. Ik zal eens gaan kijken of ik die filler kan vinden.

    Bedankt,
    Tacking
     

Deel Deze Pagina