spuitverslag Tamiya Man truck

Ik heb voor mijn truck een skirt gespoten in 2tone.
nu wil ik blanke lak aanbrengen maar hoe lang moet je eigenlijk wachten voordat je de blanke lak laag aan kan brengen.

Ik heb in het verleden wel eens gehad dat de 2 kleuren toen ineens in elkaar gingen overlopen.

de lak heeft nu 2 dagen gedroogd maar durf de laatste laag nog niet aan te brengen, dus kan iemand mij uitleggen hoe lang je moet wachten.

De verf die ik gebruik is allemaal van Tamiya de ts kleuren.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
O ja had nog 1 vraagje.

Is het ook beter om onderdelen op te hangen i.p.v vlak neer te leggen zodat de blanke lak niet in de naden blijft liggen.

Alvast bedankt

pearl zegt mij niet zoveel maar blanke lak spuit ik meestal na een minuut of 10 afhankelijk van de buitentemperatuur.

maar na 2 dagen lijkt mij persoonlijk veel te laat.
ik denk dat je lak dat niet meer hecht zonder dat je weer schuurt

dan zou ik er eerst een dunne laag blank op nevelen. minuut of 10 wachten en dan afspuiten.

en als je het niet vertrouwt pak een stuk overgebleven plastic van je kit en oefen daar eerst op

Ik schuur het altijd ligt op maar als je 2 kleuren naast elkaar spuit en dan de blanke lak er zo snel op dan vloeit de lak in elkaar over.[/QUOTE

Waar schuur je het mee op.Het beste is op schuren met heel fijn scotch brite,doet men in de autospuiterij ook.Maar
bij metalic spuit ik de blanke lak zodra mijn eerste lak laag is aangezet.

Verschillende auto's hebben we zelf gespoten.Maar b.v.de black amber is gespoten in een autospuiterij.Na een maal in de blanke lak,zelf het zwart ingevuld en decals geplakt.Moest hem zelf schuren met scotch brite en daarna heeft de spuiter hem nog een keer in de blanke lak gezet.

mocht je rand te hoog zijn probeer dan eens een wapper randje.
moeilijk uit te leggen maar je pakt een stuk plakband en plakt het eigenlijk dubbel maar wel zo dat je nog een stukje hebt dat plakt.

en nee 2 tone heb ik nog nooit gespoten

mocht je rand te hoog zijn probeer dan eens een wapper randje.
moeilijk uit te leggen maar je pakt een stuk plakband en plakt het eigenlijk dubbel maar wel zo dat je nog een stukje hebt dat plakt.

en nee 2 tone heb ik nog nooit gespoten

Als je 2tone gaat spuiten dan veranderd het verhaal van blanke lak,
als je alles in 1 kleur hebt gespoten dan is de blanke lak namelijk simpel aan te brengen.

Ik ben er denk ik wel achter ik moest even het spuitrandje vlak schuren.

Ik ben er denk ik wel achter ik moest even het spuitrandje vlak schuren.

Je hebt gelijk; er is altijd een randje van het afplakband. Randy..waarom spuit je geen tussenlaag met vernis? Dan zet je nooit krassen in de 1e laag kleur? Zo had ik het tenminste gedaan bij het proefplaatje:

Er is nog zilver verf onder het tape terechtgekomen maar de striping is wel strak.

Zo hehe!!!!!

heb de 2 lagen 48uur laten drogen en daarna met korrel 3000 de spuitrandjes vlak geschuurd en zie hieronder het resultaat.

Weer een stukje stress minder en ervaring erbij.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back