Squirrel

Dag allemaal,

de squirrel was ik al eerder tegengekomen op het forum. Omdat ik bouwvirus nu aardig te pakken heb, besloot ik deze ook te gaan bouwen.

Alle informatie en tekening vond ik op Model airplane powered by an elastic band.

De heldere uitleg met tekening zorgde ervoor dat de squirrel in een avondje van de band rolde...

Ook weer een leuk modelletje... Alleen nu nog geen echt vliegweer... Meer herfst... :(

Echt een aanrader voor de beginner...
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er grappig uit.
Maar wat ik me nu afvraag? als je het elastiek helemaal op spanning zet. hoever vlieg je dan?
En is het dan niet vervelend dat je hem heel de tijd moet gaan halen.
of stel je hem zo af zodat ie precies in een cirkel weer voor je voeten land.

groeten,

Dag allemaal,

de squirrel was ik al eerder tegengekomen op het forum. Omdat ik bouwvirus nu aardig te pakken heb, besloot ik deze ook te gaan bouwen.

Alle informatie en tekening vond ik op Model airplane powered by an elastic band.

De heldere uitleg met tekening zorgde ervoor dat de squirrel in een avondje van de band rolde...

Ook weer een leuk modelletje... Alleen nu nog geen echt vliegweer... Meer herfst... :(

Echt een aanrader voor de beginner...
full

full

full

Nou Siem de kans is groot dat ik hier mee begin, zie ander topic.
De Akro bewaar ik voor wat later.
Alleen wat voor papier gebruiken ze? (ik weet het, ben beginner, en alleen bekend met spanpapier):oops:
Eenvoudig te bouwen volgens het filmpje, en vooral........heel veel plezier voor die paar euro.

Groetjes Robert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er leuk uit dat ontwerp!

Ook mooi af te stellen met de vleugel bevestiging met elastiek.

Als bekleding wordt vaak specifiek indoorpapier gebruikt (Isaki hebben we in Nijmegen op de club liggen), maar vloeipapier of zelfs inpakpapier voor wijnflessen werkt ook prima. Als het maar dun is.
Nat wordt het in principe niet...
En bij dit ontwerp lijkt het me geen goed idee het papier op te spannen met water of alkohol. Daar zal ie wel van kromtrekken.

Mocht je nog lichter willen dan kun je bekleden met dunne plastic folies (dunne mylar, polymicro of zelfs OS film)

Succes,

Groeten,

Erik

Ha die Robert,

goed idee om deze te maken... ;)

Je kan ook vliegerpapier gebruiken.... Voor dit model maakt het niet zoveel uit, denk ik...

Ik heb esaki gebruikt...

groet Siem

Ha die Robert,

goed idee om deze te maken... ;)

Je kan ook vliegerpapier gebruiken.... Voor dit model maakt het niet zoveel uit, denk ik...

Ik heb esaki gebruikt...

groet Siem

Oke Siem bedankt.
Nu was ik toevallig vandaag bij een winkel van "Pipoos", ik zal je zeggen, ik heb het allebei in mijn handen gehad.:)
Ik vond vliegerpapier persoonlijk wat steviger.
Mooi, als ik terug ben van vakantie ga ik hem maken.
Oja, het propje en elastiek bestel je denk gewoon in de UK of niet?

Groetjes Robert

Ha die Heinz,

hoe vloog de Squirrel ?

Ik heb wel al gebouwd maar door het slechte weer nog niet mee kunnen vliegen ? :(

groetjes

Siem

Ha die Robert,

prop en elastiek heb ik laatst besteld bij

Sky Hi Products: the complete model aviation education provider

(alleen SEPA-betaling; beetje omslachtig maar lukt wel...)

Je kan de spulletjes ook bestellen bij

Mike Woodhouse - Free Flight Supplies

of

Home

Veel suc6 ;)

Ja inderdaad Siem wel een beetje ingewikkeld.
Mijn engels is al niet zo goed, en ik heb geen creditcard, en wil er ook geen.
Bij Sky hi products zou het wel gaan, alleen ik snap niet goed wat ze met die cheques bedoelen.
Wat moet je rekenen aan wisselkoers van de pond naar euro.
Jammer dat ze geen ideal hebben:lol:

Groetjes Robert

Beste Robert,

Ik heb het zo geregeld dat ik de aankopen als een SEPA-betaling kan doen. Een SEPA-betaling is een soort europese overschrijving via internetbankieren en daarbij zijn er geen aanvullende kosten voor de betrokken partijen (koper en verkoper). Het is wel omslachtig met een hoop getallen IBAN- en BIC-nummers.... Maar het lukt wel...

1 pond = ongeveer 1,20 euro...

Maar bij Sissy Boy heb ik ook wel es eenvoudige modelletjes van guillows gekocht waarvan ik de prop en rubber gebruikte... Volgens mij is er ook een Sissy Boy in Tilburg...

veel suc6

groeten Siem

Back