SR-71 Blackbird

Hallo mensen,

Ik heb een SR-71 gekocht bij hobbyking, nu zit daar een beschijving bij van lik mijn versje. Heeft iemand ervaring met dit vliegtuig? Enzou iemand mij de uitslag van de servo's op de AIL en ELE kunnen vertellen. Weet namelijk niet als ik de Futaba T7C op stand ELEVON de ALI op 100% en de ELE ook op 100% laat staan met een DIFF 25% of ik hem wel in de lucht kan houden of dat ik ze anders moet afstellen?

Alle informatie is welkom.

[FONT=XMKMLT+Myriad-Roman][FONT=XMKMLT+Myriad-Roman]
[/FONT]
[/FONT][FONT=XMKMLT+Myriad-Roman][FONT=XMKMLT+Myriad-Roman][/FONT][/FONT]

ja kijk goed naar het zwaartepunt
de mijne kwam niet van de grond
eerst dacht ik te kort snelhijd dus daarna geprobeert op afvalt
ook daar kwam i niet los hij raakte van de weg en vloog de dijk af
neus gebroken en nog wat lichte schade
ik heb hem nietmeer hersteld
de set up heb ik nog wel liggen

Ik heb hem zelf ook gehad, het was de LX-71A toendertijd...
Vloog best goed, alleen jammer dat met de 2 EDF's je met een 3S2200mAh eigenlijk na 3 rondjes al aan landen moest denken. Was ook de reden dat ik hem verkocht.
Uitslagen stonden bij mij niet al te groot, maar hoeveel dat weet ik niet meer helemaal.

Hallo,

j.weel: Zou hem toch maar herstellen, is ook zonde als hij blijft liggen. En je eigen tip gebruiken ;). Bij mijn versie gooit hij hem al zonder accu op de kont als het landings gestel it is. Met accu is hij in ballans.

MrBean: Wat appart dat ze z'n toestel onder 2 verschillende benamingen hebben uitgebracht. Heb de uitslagen wel op maximaal, maar alleen op het einde van de sticks reageerd deze vol (curve in de progammering gezet zodat ik hem niet op de kop gooi bij de minste of geringste beweging van de stick). "Toendertijd..." hoelang is dat geleden? Weet dat de SR-71 niet uren zal gaan vliegen op 1 accu, maar hoop dat ze "sins dien" (van "toendertijd) de motoren zuiniger hebben gemaakt dat ik iets meer rondjes kan gaan maken?

Bedankt voor de tips en info.
Als er meer is, laat maar weten, en ik zal zodra ik hem de lucht in heb gehad posten hoe he ging.

Ik zou er niet op rekenen, EDF's trekken nu eenmaal aardig wat stroom, vooral 2 stuks van 64mm op 1 2200Mah lipo is erg krap als je het mij vraagt.
Als je de ruimte hebt en het zwaartepunt niet teveel in de war schopt zou ik er een lipo met meer Mah in stoppen.

ik heb de mijne gesloopt
ik had geen zin om hem helemaal op te gaan knappen
ik heb de set up bewaard voor een ander project

ook de set up van de su47 heb ik bewaard voor een ander project
en wel een gloster meteor

MrBean: Wat appart dat ze z'n toestel onder 2 verschillende benamingen hebben uitgebracht. Heb de uitslagen wel op maximaal, maar alleen op het einde van de sticks reageerd deze vol (curve in de progammering gezet zodat ik hem niet op de kop gooi bij de minste of geringste beweging van de stick). "Toendertijd..." hoelang is dat geleden? Weet dat de SR-71 niet uren zal gaan vliegen op 1 accu, maar hoop dat ze "sins dien" (van "toendertijd) de motoren zuiniger hebben gemaakt dat ik iets meer rondjes kan gaan maken?

Tegenwoordig komen zo veel modellen uit onder verschillende namen. Dat is (helaas) een nadeel van "dingen" die gemaakt worden in China. Daar is copieren door de staat officieel toegelaten.

Mijn toestel is vorig jaar verkocht, ik had hem in totaal 1 jaar dus samen was alles 2 jaar oud. Maar aangezien het een kit is ben ik er zeker van dat de regelaars en motoren van de jouwe de zelfde zijn.

Als je je toestel éénmaal kent, kan je met wat minder gas vliegen, dat kan hij wel verdragen. Maar helaas, met een 2200 mAh 3S ga je het niet veel rondjes kunnen trekken...

Als je , in tegenstelling tot ikzelf, zin hebt om het piepschuim verder uit te snijden, dan kan er zeker een grotere batterij in !

Groetjes,

Davy

Back