Staal op staal remt?

• Topicstarter Topicstarter apexi
  • Startdatum Startdatum
A

apexi

Guest
Haa,

ff een vraagje, ik kan aan een stalen remschijfje komen voor mijn HPI RS4 3. Maar de 'remblokjes' zijn ook van staal. Remt dat wel, staal op staal?

Later__ Apexi 8)

Als je de rem erop zet terwijl de wagen stilstaat en je duwt hem met de hand vooruit blijven de wielen geblokkeerd staan .Dus staal remt (vraag maar aan de NS).

Dan kan je net zo goed op blaadjes gaan rijden, dat schijnt ook te remmen. (vraag maar aan de NS)

:P

Staal op staal remt wel maar niet zo lekker als je zou willen.....

Daarom zit er aan een kant ook van die (papieren) brake pads. Remt geweldig.

Oke bedankt! Tja ik had zo mijn twijfels. Maar kan ik er niet iets bij doen zeg maar, dat dan op het staal zit zodat ik een soort echte remblokjes heb (zoals de remmen bij bv. een Savage)? Dat remt dan toch wel beter denk ik.

Bij de Savage met dual brake zit aan een zijde ook staal op staal, en aan de binnenkant de brakepads. Uiteraard kan je die natuurlijk ook pas maken voor jouw auto, hoe dat dan remt zal je moeten testen.

In een heeeeeeeeeeel ver verleden had ik een Thunder Tiger/Panda brandstof auto (Bart_Banaan heeft m nu...). De techniek die daar werd gebruikt is inmiddels vast hopeloos achterhaald, maar daar werd geremd door metaal op metaal te laten komen. Omdat dat niet ideaal was, werd er een heel dun laagje rubber op het metaal geplakt, dat werkte prima. Remt goed en maakt geen rotgeluid :wink:

Misschien kun je er iets mee....

Een zeer goed idee is om als remschijf epoxy te gebruiken als je stalen remplaten hebt. Vroeger heb ik met niets anders gereden en het werkte super.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Burp zei:
Bij de Savage met dual brake zit aan een zijde ook staal op staal, en aan de binnenkant de brakepads. Uiteraard kan je die natuurlijk ook pas maken voor jouw auto, hoe dat dan remt zal je moeten testen.
Maar van wat zijn die brakepads gemaakt? Welk materiaal?

apexi zei:
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Burp zei:
Maar van wat zijn die brakepads gemaakt? Welk materiaal?

Vroeger was dat op basis van asbest. Maar de laatste 10 jaar is dit een aramide vezel met rubberdeeltjes.

Ik heb een keer zo'n lap rubber waarmee je de binnenband van je fiets kan maken gekocht en op maar gemaakt voor de savage brakepads, werkt echt goed!
(wel goed plakkend rubber nemen)

Je kan die 'matjes' kopen van 10x10cm en ze kosten zo'n 2 a 3 euro, voor dat geld heb je 2 savage pads, en ik maakte er mooi ff 20 mee, zal ook wel werken voor een rs4.

Oké bedankt allemaal :D Zal vanmiddag maar eens aan de slag gaan...
Misschien post ik nog een foto als de remschijf en de brakepads klaar zijn.

Later

Back