Staan mijn diffs goed afgesteld?

• Topicstarter Topicstarter Doorus
  • Startdatum Startdatum
D

Doorus

Guest
Hoe moeten de diffs tenoppzichte van elkaar draaien, bij voor en achter as lijkt me dit wel duidelijk, maar nu alleen nog tussen voor en achteras ten opzichte van elkaar.

Als ik achterwielen tegelijk in voorwaartse richting draai maken de tandwielen een mooi rollend geluid, en de vooras draait niet mee maar ook niet tegen.

Als ik mijn voorwielen tegelijk in voorwaartse richting draai dan is het net of het allemaal niet lekker loopt, en de achteras loopt dan iets mee.

is dit goed of niet goed?:cry:

Dat is niet goed, als je 4wd hebt dan moet je met de achterste wielen de voorste kunnen aandrijven en met de voorste de achterste.
waarschijnlijk zit je voorste diff nog los, dus draai die nog maar een beetje aan.

bij mij niet, ik heb 3 diffs, en als ik aan mijn voorste wielen draai, draait het hoofd tandwiel wel (die tegen de motor aanzit) en de achterste wielen niet, maar als ik dat 3e diff vervang door het originele tandwiel, draaien wel al men 4 wielen, dus ik denk dat jij dan ook 3 diffs hebt :wink:

met een 2diff heb je constant aandrijving op voor en 8ter, een 3ediff doet ijgenlijk hetzelfde als je voor en achter diff, maar die verdeeld de kract tussen voor en achter, dus als je voorwielen zeg maar vast staan, draaien alleen je achterwielen als je gas geeft, als je geen 3e diff hebt proberen ook je voorwielen te draaien

dan heb ik een 3 diffs want als ik de voorste vast houd lijkt het of de achterste wat harder gaan draaien

Het is inderdaad volgens mij zoals blackfox zegt.Ik zelf heb ook 4WD en bij mij draaien de wielen wel van voor als je er vanachter aan draait en andersom ook.Als het niet het geval is zou ik dit dus toch nakijken voordat ik er mee zou rijden ander kan je wel eens stukken krijgen aan je tandwieltjes.Veel succes.

Nu weet ik het niet meer, is er misschien iemand die allebei heeft zowel een 2 diffs als een 3 diffs die ons het verschil kan vertellen.

Ik hoor het graag

ik weet het haast wel cker, want als je een 3e diff hebt moeten je voor en achter wielen tog onafhankelijk kunnen draaien, net zoals een gewoon diff, wat is anders het nut van een 3e diff?? ik zal het zo eens uitproberen, om me stock tandwiel (zonder diff) erin te zetten, en dan kijken of alle wielen dan wel draaien, maar ik weet het haast wel zeker
p.sm me tamiya ta03r-s heeft ook 4wd met een snaar, en 2 diffs, daar draaien de voorwielen en achterwielen wel, omdat hij geen 3e diff heeft

ik snap iets niet helemaal.. Je kunt toch simpelweg naar je auto kijken en misschien even wat schroeven om te zien of je drie diffs hebt of niet?? Over het algemeen is dat simpel te zien. Wanneer het hoofdtandwiel over een soort trommel heen zit, zit daar waarschijnlijk een diff in en heb je er drie. Als je alleen een hoofdtandwiel hebt die alleen twee cups heeft waar de assen inzitten, dan heb je er waarschijnlijk twee.

Kijk eens naar je auto zou ik zeggen. Het lijkt mij toch wel dat je van je eigen auto weet hoe de aandrijving er uitziet en hoe die werkt. Zo niet, dan zou ik daar maar eens achter komen, dat is wel zo makkelijk als je hem wilt schoonmaken of als er iets vervangen moet worden :wink:

ik heb zeker een 3 diff , ook zo gekocht.

maar nu nog het probleem, zoals ik bovenstaand heb beschreven, zo de wielen draaien is dat correct ?

Enigma XS OFFROAD 1/8 RTR
Nieuw: Enigma 1/8 off-road buggy, met 3.5cc motor, gespoten body. Volledig voorzien van kogellagers, aandrijfassen met kruiskoppelingen voor, 3 diff's met stalen tandwielen, dubbele schijfremmen, stuurstangen met links/rechts schroefdraad, aluminium schokbrekers etc.

Wat zijn kruiskoppelingen ??? en wat is een 3 schoens koppeling ??

Klinkt als een erg soepel middendiff, lijkt mij wel goed. Je moet de middentandwiel vast houden wil je ervoor zorgen dat de wielen aan de andere kant tegengestelt gaan draaien.

Het geluid wat je hoort is denk ik van de motor tandwiel of koppeling, dat kan gaar klinken.

3 diffs zocht ervoor dat ieder wiel ook op zijn eigen rolsnelheid wordt aangedreven, met 2 diffs heb je dat niet en kan er wel een een wrijving ontstaan tussen voor en achter.

Een kruiskoppeling is net zoiets als een kardan koppeling, het is een koppeling tussen 2 assen onder een verschillende hoek.
Een 3-schoens koppeling zit op je vliegwiel van de motor en betekent dat in je koppeling 3 schoentjes zitten die in de klokhuis aangrijpen bij het gas geven.

Ik ga me dus geen zorgen maken, zo je het beschrijft lijkt het mij ook wel logisch, allen bedankt voor jullie reactie !!! :lol:

Back